Hårförlängning: Weaving metoden

Igår var jag hos rara Gladys som driver Gladys Hair & Cosmetics i Bromma. Jag hade bestämt mig för att prova på hårförlängning med weavingmetoden, och visste sedan tidigare att Gladys var duktig på detta. Jag har haft extensions förut, fast då med keratinvax. Det har funkat bra förutom en gång, när en oseriös tjej gjorde en hemsk förlängning på mig med uselt hår, det blev barbie-plastigt efter en tvätt. Inte heller fick jag pengarna tillbaka och hon skyllde till och med på mig och mitt hår, att det var för tjockt...Det borde hon sett när jag kom. Akta er för såna frisörer!
Hursomhelst, Gladys flätade håret så jag fick fyra rader att sy fast löshår i. Det krävdes 1 1/2 paket hår till mig eftersom jag har tjockt hår. Gladys valde noggrannt ut nyanser som skulle passa in och lyckades fantastiskt bra. Jag är otroligt nöjd, hon har blandat in löshåret med mitt egna så man ser inte den där kanten som annars kan framträda. Gladys är en härlig kvinna och väldigt duktig på det hon gör, och har dessutom riktigt schyssta priser!


Före. Jag har lagt i en Wella Color Touch 7/3 för jag ville jämna till mitt slingade hår.


Små, små flätor. Här sys sedan löshåret fast.


Gladys in action.




Gladys kollar igenom sitt arbete. Notera att inga flätor syns.


Färdigt. Inte heller syns flätorna när jag har håret uppsatt.


Färdigt. Här är håret inte ens stylat, och ser fint ut!


Jag har hårträns som är 54cm långt.


Söta Gladys.

Jag avslutar med en skräck-bild på hur fel det kan gå när man gör hårförlängning hos fel person....


Detta gjordes av en tjej på Hairextensions.se. Hemskt!!

Ny hårserie från Bodyshop

Bodyshop har tagit fram en hårvårdslinje helt utan silikoner, sulfater och färgämnen. Serien heter Rainforest och med återvinningsbara förpackningar av återvunnen plast är det den första serien som får prydas av företagets nya Ekoschysta stämpel. Ett bra initativ tycker jag, och jag är mycket nyfiken på att testa produkterna.
En av huvudingredienserna är ekologisk pracaixolja från Amazonas regnskog. Denna olja ska göra det mest trassliga och torra hår mjukt och glansigt igen. Andra ingredienser är ekologisk olivolja från Italien, paranötsolja från Peru och afrikansk honung. Rainforest finns i fyra varianter: Rainforest Moisture för torrt hår, Rainforest Radiance för färgat hår, Rainforest Balance för fett hår och  Rainforest Shine för normalt hår. Produkterna skiljer sig lite från vanliga schampon men du får in tekniken genom att blanda produkten med lite vatten i handflatan innan du applicerar den i håret, då fungerar den som bäst. Jag ska testa schampot för torrt hår nu i dagarna, ska bli spännande att se hur det fungerar.


Ghd stödjer Rosa Bandet

Även i år lanserar ghd en limited edition kollektion i rosa till förmån för Rosa bandet. Kollektionen som består av en styler designad med inspiration från sagornas värld samt en söt liten spegel och matchande väska. Varje sålt kit ger en välbehövlig donation till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Ghd har extremt bra stylingverktyg så varför inte slå två flugor i en smäll?
Pris ca 1.999kr.


Ibland skäms jag över att vara svensk...

särskilt när sådana som SD lyckas få såpass mycket röster att de kommer in i riksdagen. Det är så att man blir mörkrädd. SD och dess anhängare är ett främlingsfientligt pack, jag skäms över att dela land med Er. Det är allt jag har att säga om valet.


Dags för en förändring

Min plan var först att bli blond igen, jag färgade mitt hår i en rätt mörkbrun ton i våras, gjorde sedan under sommaren lite blonda slingor men beslutade mig nu för att låta håret vila lite, jag ska istället för att bleka det lägga i en Wella Color Touch i nyans 7/3. Detta för att jämna till min hårfärg utan att det blir för mörkt. Jag har massvis med olika nyanser/toner i håret nu och trivs inte riktigt med det.



Nuvarande färgen. Bilden ger inte färgen riktig rättvisa, det är mer "mångfärgat" i verkliga livet.

Favoritlåten

Beyonce är nog min favoritartist, eller iallafall en av mina favoriter. Jag älskade albumet I am Sasha Fierce och låten Broken Hearted Girl blev snabbt en av favoriterna. Den betyder mycket för mig, och vem känner inte igen sig i texten?

You’re everything I thought you never were
And nothing like I thought you could’ve been
But still you live inside of me
So tell me how is that?

You’re the only one I wish I could forget
The only one I’d love enough to not forgive
And though you break my heart, you’re the only one
And though there are times when I hate you
Cause I can’t erase
The times that you hurt me
And put tears on my face
And even now while I hate you
It pains me to say
I know I’ll be there at the end of the day

I don’t wanna be without you babe
I don’t want a broken heart
Don’t wanna take a breath with out you babe
I don’t wanna play that part
I know that I love you
But let me just say
I don’t want to love you in no kind of way no no
I don’t want a broken heart
And I don’t wanna play the broken-hearted girl
No broken-hearted girl

Something that I feel I need to say
But up to now I’ve always been afraid
That you would never come around
And still I want to put this out
You say you’ve got the most respect for me
But sometimes I feel you’re not deserving me
And still you’re in my heart
But you’re the only one and yes
There are times when I hate you
But I don’t complain
Cause I’ve been afraid that you would've walk away
Oh but now I don’t hate you
I’m happy to say
That I will be there at the end of the day

I don’t wanna be without you babe
I don’t want a broken heart
Don’t wanna take a breath with out you babe
I don’t wanna play that part
I know that I love you
But let me just say
I don’t want to love you in no kind of way no no
I don’t want a broken heart
And I don’t wanna play the broken-hearted girl
No broken-hearted girl



Vinn Nya Schwarzkopf Soyance

Nya Soyance från Scwarzkopf är den första hårfärgen som innehåller Q10 som är en anti-agening ingrediens som de flesta känner igen från bland annat hudvård. Soyance är en skonsam, permanent hårfärg som ger intensiv färg och skyddar håret mot slitage samtidigt som den täcker grått hår. Den finns i 16 nyanser från Extra Ljus Askblond (12.1) till Svart (1.1). Jag lottar ut en förpackning Extra Ljus Askblond. Skriv en motiverande kommentar för att vinna, glöm ej lämna e-mail adress!



Värde ca 98:-
Tävlingen avslutas 23/9.

GRATTIS Valis :-)


Angående det här med bruduppsättning...

Under eftermiddagen gick jag igenom gamla foton från skolan, och fick syn på några när jag satt hårmodell för klassen över mig som skulle göra sina gesällprov. Jag skulle sitta modell åt två tjejer, och båda skulle göra brud uppsättning. Kul tänkte jag, men det var en mardröm för en håröm människa som mig. Satan (ursäkta språket) vad ont det gjorde! Nålar, toupering, krona you name it. När jag kom hem på kvällen var jag sjukt öm i skalpen och fick till slut världens huvudvärk och däckade i soffan. Men tjejerna lyckades bra iallafall. MEN jag vill inte gifta mig efter det här! Att man som brud ska stå ut med detta.! Skämt åsido, jag får välja en mjukare frisyr den dagen jag gifter mig helt enkelt :-)


Förberedelse för brud. Nelly-lockar


färdig brud.


Samma dag satt jag även modell för långhårsuppsättning. Inte undra på att jag fick  huvudvärk :-)




Vi hade även lektion i bruduppsättning, dock bara på dockor.

Inspirationsbild: höst


Hösten är som gjord för snygga, bruna toner med inslag av espresso och mocca.
Bild: Wella

Behåll en känsla av nytvättat hår

En av mina absoluta favoritprodukter är Leave It Long från Wella's High Hair serie. Jag har skrivit om den förut, men det tåls att upprepas. Produkten är speciellt utvecklad för att ge långt hår en rörlig och fri känsla samtidigt som den hjälper till att behålla hårets naturliga fall längre utan att tynga ner. Håret känns fräscht och ser välstylat ut, även dag två. Mitt torra hår blir lent och mjukt av krämen utan att det blir tungt och klibbigt. Det är få produkter som lämnar den där lena, sköna känslan som när man varit hos frisören, och det gör den här. Leave It Long innehåller bland annad jojoba-och mandelolja och säljs hos frisör eller hos webshoppar. 



  mode

Förkylning och VMA

Senaste veckan har jag varit helt däckad, känns som de flesta är förkylda nu. Tur att det finns bra sitcoms att fördriva tiden med, och massa skvallertidningar! Ikväll tänkte jag försöka få tag på VMA och kika online, mtv.com brukar ju lägga ut showerna tidigare. Satt och kikade på vimmelbilder från galan, det är ju inte direkt supersnygga outfits som visas upp där, men Gaga måste man alltid älska. Jag menar, gå på gala iklädd en kött-klänning kan ju bara hon göra. För övrigt tog hon storslam på galan, vilket hon är värd. Hennes senaste album har gått varmt här hemma. Nä, nu ska jag sätta på vattenkokaren och krypa ner under en varm filt framför tv'n
Ha en trevlig måndagskväll!


Braun Satin Hair hårfön

Braun har tagit fram en serie färgbevarande stylingverktyg - fön, plattång och locktång under namnet Satin Hair. Verktygen är speciellt utformade för att skydda färgade och känsliga hår och ska förhindra värmeskador samtidigt som de ger ditt hår optimalt skydd - trots föning/styling vid full effekt.
Jag fick tag på en Satin Hair Colour hårfön i våras och jag använder den ofta. Det är bra blås i den, det går fort att föna. Jag använder den för att snabbt och effektivt torka håret, därefter rak/blank fönar jag mitt hår med en fön från Parlux med lite nättare munstycke som kommer åt mina frizziga strån som gärna vill bråka vid styling.
Braun's hårfön har också ett precisionsmunstycke men inte tillräckligt tunt för mitt bångstyriga barr.
Braun tipsar: För glänsande lockar eller en blank, rak look, rekommenderar vi att kombinera användningen av Satin Hair Colour hårfön med Satin Hair Colour plattång eller Satin Hair Colour locktång som ger dig den fantastiska stylingen du behöver.
Brauns produkter hittar du bland annat på elbutiker, ONOFF, Elextrolux mfl.



mode

Nya Wella Professionals Care

Under hösten 2010 lanserar Wella tre hårvårdslinjer för dig som alltid drömt om ett oemotståndligt, sunt och välvårdat hår. Wella Professionals Care är en serie som kombinerar ny och innovativ teknologi, högklassiga ingredienser och dofter som tillsammans ger dig en exceptionell färgintensitet, friskt och glansigt hår och en underbar upplevelse för alla sinnen.
Hårvårdsserierna består av Brilliance som ger färgat hår långlivad intensitet och lyster, Enrich som skyddar och reparerar torrt och skadat hår samt Balance som löser olika hårbottensproblem såsom mjäll, fett hår eller känslig hårbotten.
Produkterna ur Care- serien är designade för att ge en härlig, lyxig känsla där dofterna är framtagna på samma sätt som parfymer från de stora dofthusen. Samspelet mellan produkternas doft, konsistens samt exklusiva ingredienser som diamantstoft, bambu samt silke- och orkidéextrakt gör din morgondusch till en härlig upplevelse.
Produkterna kommer säljas hos frisör.

Brilliance är för dig som drömmer om en hårfärg som håller sig lika intensiv och glansig som när du precis klev ut från salongen. Brilliance schampo bygger på en ny teknologi - Liquid Crystal Technology som återskapar hårets skyddande ytskikt och gör det vattentätt vilket är en av egenskaperna som hjälper håret att innesluta de naturliga pigmenten i ofärgat och obehandlat hår. Med andra ord bidrar Liquid Crystal teknologin till att låsa in hårfärgen i hårstrået vilket ger färgen längre hållbarhet, mer intensitet och högre glans. Brilliance Mask är en intensivt vårdande inpackning som vårdar utan att tynga ner håret.
Brilliance serien finns fint- till normalt hår samt för grovt hår, vilket är toppen för såna som mig som har en rejäl hårman!



Enrich serien reparerar och skyddar torrt och skadat hår och lämnar det fullt av liv och rörelse. Produkterna innehåller keratin och reparerar kluvna hårtoppar samtidigt som de tillför håret ny glans, jämnar ut skadade hårstrån och återfuktar torrt hår. Sheasmör och silkeextrakt är några av ingredienserna.



Balance är speciellt framtagna för att lugna och förebygga överkänsliga hårbottnar och mjäll. Balance innehåller aktiva och stärkande ingredienser såväl som antibakteriella ämnen vilka gör att hårbotten känns renare längre. Produkterna är svalkande, uppfriskande och återupplivande för håret och innehåller bland annat bambu och champagneextrakt. Lyxigt!




mode

Make Up Store höstvisning: extreme

Förra torsdagen bjöd Make Up Store in till en exklusiv visning på Berns i Stockholm för att lansera sin nya höstlook Extreme. Looken hämtar inspiration av det okända: dramatisk och spektakulär. Extreme visar sotade ögon ur färgskalan grön, turkos, brunt och svart. Björn Axén stod för de fantastiska frisyrerna.
Förutom showen bjöd Therese Granlund på ett uppträdande och välgörenhets projektet Project Playground presenterade sitt samarbete med Make Up Store : ett läppglans som kommer finnas i butik under hösten/vintern och intäkterna går till oavkortat till  projektet. Project Playground jobbar med att upprätta fritidsgårdar i kåkstäder runt om i Afrika för att ge barn en chans att få leka och vara just barn.





 
mode

SYOSS MOISTURE-SERIE VÅRDAR DITT TORRA SOMMARHÅR

SYOSS lanserar en ny produktserie lagom till att sommaren är slut, då de flesta hår är trötta, torra och spröda efter månader av sol, bad och saltvatten. Moisture-serien erbjuder dig en djupverkande fuktboost, lika intensiv som en frisörbehandling men till ett mer förmånligt pris. Serien består av schampo, balsam och en djupverkande inpackning och produkterna verkar intensivt återfuktande och stärker hårets struktur på djupet. Något sommartrötta hår kan behöva mer än väl! Intensive Jar Treatment är en 1-minuts inpackning som ger maximal återfuktning, rekommenderas att användas en gång i veckan. Fredrik och Matthias på salong F&M tipsar dig som önskar djupare effekt av masken att du efter du applicerat inpackningen; skölj en handduk i varmt vatten, vrid ut vattnet och sätt handduken runt håret som en turban. När handduken svalnat sköljer du ur produkten noggrant.


Produkterna finns på bland annat KICKS och Åhléns samt i dagligvaruhandeln sedan v. 31. Pris från 59kr/st.

mode

UGG MODEVISNING

I torsdags bjöd UGG Australia in till en modevisning med temat Storstadsdjungel på Nordic Light Hotel i Sthlm. Modellerna var dansare och bjöd på en vass show. UGG erbjuder ett brett sortiment av skor vad gäller färg, form osv, jag fastnade för många modeller. I goodiebagen medföljde ett par ulliga tofflor, perfekt för mina frusna fötter!








I like!


otroligt söta Baby-UGGS





Coola katter


RSS 2.0