Kerastase Elixir ultime

Kerastase har lanserat en ny superprodukt med det passande namnet Elixir Ultime. Denna lilla krigare består av fyra exklusiva oljor: Pracaxiolja, Arganolja, Majsolja och Kameliaolja som alla skyddar, närar och stärker håret samtidigt som de tillför mjukhet och glans. Elixir Ultime doftar himmelskt gott, är drygt och gjorde mitt hår silkeslent. Jag provade att applicera lite i handen, gnuggade händerna mot varandra och masserade försiktigt in i håret. Det doftar så gott att jag gick och sniffade på mitt hår hela dagen!
En riktig välgörare för trötta hår, men smakar det så kostar det, cirka 325:- och uppåt får man pröjsa för detta dyrbara elixir. (125ml)



Världens snyggaste par

Glöm Brangelina och Beckham's. Om jag får välja världens snyggaste kändispar så blir det Javier Bardem & Penelope Cruz. De är så sjukt snygga båda två, och ser inte lika fejkade och överstylade ut som Beckham's eller lika Hollywood Perfekta som Brangelina. Gilla!




visning: nya Wella Professionals Care

I dagarna två har jag varit med och assisterat Wella-teamet inför en visning av nya serien Wella Professionals Care. Modellerna skulle preppas och färgas, sedan stylas och sminkas inför visningen där Wella-tjejerna berättade om de olika serierna Enrich, Brilliance och Balance. Här är lite snapshots från dagarna!


Hårmodell Före-bild


Efter. Suveränt cool färg.
















Bilder från YOU invigning

Här kommer lite bilder från gårdagens mingel på YOU Stockholm.


Jag, Hannasthlm och syster Delinda.


Goda romdrinkar


Fantastisk goodiebag

Premiärmingel: YOU Stockholm

Torsdagskvällen bjöd på mingel på nyöppnade salongen YOU på Birger Jarlsgatan i Sthlm tillsammans med syster Delinda, Johanna S och HannaSthlm. Salongen drivs av världskände hårstylisten/frisören Steve Terry och hans fru. YOU arbetar som namnet antyder, med dig, dina behov och dina önskemål i fokus. Salongen jobbar med märken som Schwarzkopf Professional, GHD, Be Gorgeous hair extensions och det australienska märket EVO. Med smarriga romdrinkar och snittar i händerna minglade vi och kikade på the new place to be för alla oss hårfashionistas. Bilder kommer imorgon!



Bad Celeb hairstyles

Sånt här är alltid lika kul...att hitta hemska frisyrbilder på kändisar, både gamla och aktuella. Här är några godbitar!


Justin Timberlake var allt annat än het en gång i tiden...




Jordan är känd för riktigt skabbiga plastperuker/extensions och övrigt trashig hårstil.


hjälp!!




Vackert....nä.

Paris Hilton har dåliga hårdagar även hon..




Och överdoserar även bronze-produkter..

Nu får jag väl stryk av alla tjejer som är frälsta - men jag är inget fan av Justin Biebers hjälm-frisyr.




Lil Kim kan verkligen stå ut ur mängden...


Glamlockar

Dagens frisyr ser ut så här:



Lätt fixat! Dock ska jag när lockarna stadgat sig ett tag borsta ur dem med en svinborste för lite softare look. :-)
Om texten är för liten så står det så här:
Förbered med en lockfrämjande produkt. Jag använde Olive Oil Mousse som jag köpt hos gladys samt Ghd's värmeskyddande spray. Därefter har jag lockat med en 22mm locktång. Avslutade med Goldwells Magic Finish Spray.
Good luck!

Eldig koppar

Idag hade jag söta H på besök, hon var blond med lite utväxt och hade mailat mig bilder på vad hon hade för önskemål. Jag började med att förpigmentera håret med Wella Color Fresh 7/43. Efter den verkat och sköljts ur applicerade jag Wella Color Touch i nyans 8/43. Resultatet blev en cool kopprig ton, men som väl känt är så måste man kämpa lite med röda toner, de vill gärna rinna ut. Så H gick hem med en Color Fresh att fräscha upp färgen med samt en färgbomb från Revlon, en färggivande inpackning, i tonen Tangerine.

Före:



Efter:




Min kamera gör alltid bilderna väldigt röda, hon är inte så självlysande IRL. :-)

Inspirationen:


Olive Oil Hårmousse

Inatt testade jag att sova med fuktigt hår och flätor, och innan preppade jag med en mousse som Gladys hade tipsat om, Olive Oil Wrap/Set Mousse. Den ska vara känd för att ge lite extra lockighet om du sover med flätor samt tillföra glans och vård. Jo, blankt var det allt och lockigt blev det, lite för lockigt :-) nästa gång sover jag med två flätor istället för fyra! Men bra tips att använda denna när man vill ge lite extra kraft till flät-lockarna. Jag köpte min hos Gladys Hair&Cosmetics i Bromma, för mer info se www.gladys.se








Klipp och fix dag!

Idag var jag på hembesök hos två söta kollegor för lite hårfix. C ville ha en mer naturlig färg, hon kände sig väldigt gul/guldig och låg ljushetsläge 9 när vi började. Jag valde Color Touch i nyanserna 9/16 samt 8/0 sen klippte vi en bit. Resultatet blev en naturlig, fin ton.



Sen bar det av till P för klipp, vi tog några cm på längden samt att jag klippte upp det, hon har väldigt tjockt, fint hår.




Kerastase Nutri-thermique

Kerastase har tillskott i Nutritive serien - en värmeaktiverande serie som bland annat innehåller min nya favoritinpackning Kerastase Nutritive Masque Nutri-Thermique. Denna produkt är en närande och inpackning anpassad till mycket torrt hår som ständigt utsätts för värmebehandling såsom fön, stylers osv. Vilket stämmer in perfekt på mitt hår. Inpackningen ska göra att håret kan samla på sig långvarig näring, det ska bli mjukt och följsamt och lättare att reda ut. Jag har bara använt den en gång men kände direkt hur lent håret blev efter att jag sköljde ur produkten. Ska bli spännande att se hur håret känns efter några omgångar med denna tuffing!

Finns hos frisör eller webshop.


Hårrific!

Fast på ett positivt sätt..jag som har så extremt tjockt hår redan fick mer än dubbelt upp när jag gjorde weaving hos Gladys. Pojkvännen garvar lite åt storleken på mitt nya barr, särskilt när jag lockar det, och jag förstår honom. But I love it! Jag har kommit fram till att favorit stylingen är lockar med medel eller stor locktång som jag sedan borstar ur med svinborste för en lite mer ledig look. Jag har även skaffat en superprodukt enligt Gladys och hennes kunder, en fukt-och glansgivande mousse med olivolja som enligt henne ska ge extra fina lockar. Appliceras på kvällen, fläta sedan håret och sov med det för fina lockar. Ska testas nästa gång jag tvättat håret.




Amstaff och fördomar

Jag är en riktig hundtjej och drömmer om en egen hund när tiden tillåter. För tillfället extraknäcker jag lite som extramatte åt en härlig kille av rasen amstaff. Jag älskar alla hundar, men föredrar lite större. Favoritraserna är många, men köper jag en egen hund blir det nog en Boxer, fralla eller amstaff.
Amstaffs är vädligt vackra, pigga hundar som kräver en van ägare. De kräver mycket aktivering, vilket folk inte verkar fatta. Förortskillar skaffar Amstaffar för att impa på polare och se coola ut men skiter fullständigt i hundens bästa, vilket resulterar i en olycklig hund och ibland tragiska händelser. Självklart finns det undantag, med i de flesta fallen är det okunniga killar som bara vill ha en hund som ser farlig ut.
Sen har vi idioterna som kampar med dem. Dessa människor vill jag bara spotta på. Jag har läst på lite om rasen och de som är inblandade i attacker är ofta misskötta staffar, eller amstaffblandisar, man korsar raser som inte bör korsas och dessa hundar kan bli instabila och hamnar de i fel händer är det ännu värre. Jag blir så arg, arg arg på de galningar som skaffar dessa hundar till kamp. Amstaffhannen jag passar är den största nallebjörn ni kan tänka er, det blir mycket kramar, pussar och ligga i knät när han är här. Han har inte ett ont ben i kroppen. Men vi stöter dagligen på folks fördomar och ignorans. Tanter som lyfter upp sina småhundar i famnen när vi kommer och ger oss en fördömande blick, människor som tittar surt på oss och råkar min hund göra minsta tecken till nyfikenhet på deras hund så får vi onda ögat. Senast idag satt jag med hunden på en bänk och väntade på hans ägare, då ett par i 30-års åldern går förbi, och tjejen utbrister "kolla, där är en sån där fighting-hund", högt och tydligt, medan hon ger mig och hunden en fördömande, provocerande blick. Vad ger er rätten till att döma mig och min hund? Bara för att rasen har ett visst rykte tror folk de får bete sig hursomhelst. Jag kan lova er att ingen tant lyfter upp sin lilla hund om du kommer med en golden retriever.
Det borde bli körkort på hund. Det borde vara stenkoll på vilka som skaffar Amstaffar, nån form av kontroller som förbjuder okunniga idioter att lägga vantarna på dessa hundar.


Visst, han är jättefarlig....verkligen.


Min fina lånehund, en nalle utan ett ont ben i kroppen.

Bloggfrukost på Expert

Torsdag morgon inleddes med en fotoinspirerad bloggfrukost hos Expert. Medan vi njöt av en god frukost lärde Petter Stahre oss om fotografering, redigering och allt som fotointresserade kan tänkas vilja lära sig.
En representant från Canon berättade om nya kompaktkameran G12 som finns i butik i slutet av oktober. För tillfället pågår världens största fototävling, Metro Global Photo Challenge och med en superkamera som G12 har man alla förutsättningar för att kamma hem vinst. Expert hade även ett lotteri med fina vinster, och jag som aldrig vinner på lottning lyckades kamma hem fotoskrivaren Canon Selphy CP800! Stort tack, fantastiskt!
I goodiebagen fanns dessutom fotoböcker, hörlurar från KOSS och lite tillbehör från Canon. Väldigt trevligt!



Knasig fotomin, haha!


Finfrukost


Allt du behöver för att bli en grym fotograf!

 


Styling hårförlängning

Nu har jag haft min weaveförlängning ca en vecka. De första dagarna var det lite ömt och kliade, men nu börjar jag vänja mig. Det är normalt att det känns lite konstigt i början oavsett vilken metod man förlängt håret med. Jag körde lite lockar på jobbet igår, jag lockade håret med en medelstor locktång, borstade sedan ut det lite med en svinborste och avslutade med glansspray. Superenkel styling som håller flera dagar. Lockarna blir mer till vågor för varje dag, men det är bara fint. Annars kan man sova med strama flätor, det blir också en snygg lite mer bohemisk look.


RSS 2.0