Färgmodeller!

Nu är första terminen av frisörskolan strax avklarad- en dag återstår och då ska vi bara leka, käka lunch i solen osv.
Vi har ju sedan ett par veckor tillbaka börjat ta kunder i salongen och gjort både det ena o det andra, mestadels färg och klipp. Sakta men säkert känner man sig säkrare :)
Under terminen har vi som sagt färgat mycket, här är några glimtar på vad vi hållt på med.
Färgerna vi använt kommer främst från Wellas sortiment. Av deras färger som vi använder på skolan Koleston, Color Touch, Color Fresh, Magma & Sunlights så är Sunlights min favorit. De är så snygga nyanser på den! 12-serien, en höggradig ljusfärg, är också jättekul att jobba med, se en kund på  bild nedan.





Här har vi en dam som när hon kom var mycket ljusblond, med lite gula inslag. Hon hade ca 3cm utväxt i mörk cendré. 
Jag la färg ur Wellas 12-serie (höggradig ljusfärg) i tre olika nyanser i botten (12/0, 12/16, 12/17), sedan gjordes tunna slingor med 8/71 ur
Color Touch serien. Därefter klipp och föning.


Sedan var syrran hårmodell, vi la i lika delar av nyanserna 6/0 och 6/7 från Wellas Color Touch serie.


Här hade jag själv varit färgmodell, med Wella Sunlights i nyanserna /36 samt /7, ( 30ml av /36 och 10ml av /7 med 80ml 4% väteperoxid)
Det är guldig nyans blandat med violett och en snygg pärl nyans. Sunlights ger massor av glans och är skonsam mot håret.


Den här bilden får mig alltid att garva. En het skoldag övertalade vi vår lärare att få ha styling lektionen utomhus istället, så här har klasskompisen Emelie rullat mitt hår på curlers och sedan toppat allt med ett snyggt hårnät. Riktig tant. Sedan sattes jag för att torka, i solen istället för i torkhuv.
Historien slutar inte där. Vi slog vad om att jag inte skulle våga gå till affären och köpa glass i denna mundering, gjorde jag det så skulle jag få en glass. Och jag var sugen på glass, så jag gick igenom gatorna runt skolan och in på närmsta butiker så här. Är man glass sugen så är man, oavsett mundering :)

Bedårande små fodral

Dagens favoriter



Sockersöt rosa/svart dress & slimmat fodral från Stylebystars


Saker vi gör på frisörskolan....

....när vi har raster, tråkigt, etc: leker med varandras hår! Superkul. :)
Min klasskompis ska ha mig som långhårsmodell i augusti så hon har övat, touperat, och fixat på rasterna.
Blir så spännande att se vad hon designar för uppsättning till hennes prov efter sommaren.


Två små inbakade flätor på sidorna blir en söt vardagsfrisyr


Åh, här blev mitt hår så touperat att det var smärtsamt att se :) Min klasskompis övar uppsättningar. Får se vad hon hittar på till slut. Här är håret tuouperat, uppsatt i två tofsar sedan inlindat i hårnät, och hårnålar är instuckna för att få en form.


Lockat med plattång. Locka först, spraya och separera sedan lockarna med fingrarna.


Fönad av klasskompisar. Papawee, till vänster, är den bästa "fönerska" jag någonsin träffat. Hon är ursnabb och extremt duktig på att få håret skinande blankt och rakt, bara med fön o borste.


En till fläta.


Färgar klasskompis hår

Summerblonde

Idag var sista besöket hos duktiga Anna innan hennes mammaledighet börjar. Dags för mig att leta en ny frisör under tiden, men det blir lite klurigt jag är så kräsen vad det gäller hår. Har stött på så många oseriösa dåliga frisörer i mina dagar.
Tur att jag har min skola där man kan fixa sig med hjälp av våra duktiga lärares översyn.
Anna la i slingor i utväxten och sedan gjorde vi en liten silvertvätt i schamponeringen.






Bride Dreams

Skulle jag någon gång gifta mig skulle det banne mig bli i en sån här dröm, från Vera Wang.
Denna underbara dress syntes i Bride Wars, den är himmelsk!
Jag skulle kunna gifta mig enbart för att få gå klädd i den här, haha!






Söta syster:



The beloved ponytail

Den busenkla hästsvansen är en riktigt grym frisyr som kan varieras i det oändliga.
En lös hästsvans där några hårslingor faller ur är snyggt som en casual vardagslook, en slickad variant med hög höjd för en lite mer glamourös look eller varför inte en lätt lockad, chic låg svans?
Jag bär ofta hästsvans. Dagen till ära har jag fönat mitt uppklippta hår slätt och snyggt med böjda toppar, sedan rakfönade jag mitt löshår (clip on) och rundfönade även dess toppar, och samlade allt i en hög hästsvans med snedbena. Så snyggt och enkelt! Perfekta verktyg för föning är Flat Marvel och Radiant Star glansspray, båda från Goldwell.


En ursnygg glamourös hästsvans med massor av löshår


Nicole Kidman rockar en elegant ponytail


Nicole Richie i en mjuk, feminin look


Snygg variant med höjd i luggen


Snygg vardagslook på Cameron.

Söt outfit från StylebyStars

Riktigt söt! Perfekt till sommarpartyt.


299:- StyleByStars

Nya PCD - I like it

PCD har vuxit hos mig på senaste tiden, fram tills nu var "I hate this part" en storfavorit, men nyligen fick jag höra "Hush" vilken är tjejernas senaste singel, och jag jag gillar den. Mycket. Lustigt hur man känner igen sig i många låttexter.
Ser fram emot resten av albumet, ska kolla upp det. Här är några favoritrader ur "Hush"

"I never needed you for pointing out my wrongs
I never needed pain, I never needed strain

I never needed you for judgement
I never ask for help, I take care of myself,
I don't know why you think you've got a hold on me

And it's a little late for conversations
There isn't anything for you to say

So look at me and listen to me because

I don't want to stay another minute
I don't want you to say a single word
Hush
There is no other way, I get the final say because

I don't want to do this any longer
I don't want you, there's nothing left to say
Hush
I never needed your corrections
On everything from how I act to what I say
I never needed words
I never needed hurts
I never needed you to be there everyday

I don't want to stay another minute"



Orättvist att vara en 37:a

Fy vad det är surt att gå omkring på ett par fossingar i strl 37. Den storleken är fasiken alltid slut.
Om vi 37:or nu är så vansinnigt poppis varför inte tillverka skorna i extra antal i just nämnda size? Det kan man undra.
Eller så har jag ett litet bittert utbrott mot sko industrin då jag fick syn på dessa shoes nedan och fann att de enbart fanns i 36, 38, 39. 40. I alla tre färger skon fanns i. Whaaat? Fy bubblan för er, sko tillverkare!


Skor, 750kr Bianco

RSS 2.0