aaaw, bedårande kjol!

Vill haaaa....! Bums!


Goodbye, apartment...

Puh..Jag är helt slut. De senaste dagarna har jag tillbringat i min stora tvåa och flyttpackat, städat, och slängt massa gammalt skräp.
Nu sitter jag på den enda stol jag har kvar i lägenheten, mitt bland skräp och flyttlådor, med min laptop i knät.
Ikväll bär det av till syster som bor nära, för lite kvällsmys för att sedan dra ut hit igen i helgen och flytta.

Det ska bli så fruktansvärt skönt att komma närmare city och jobb osv, för att inte tala om hur kul det ska bli att flytta ihop med min babe. That´s a first for me.
But I sure love him & it's gonna be great.


Visst är flyttstädning och flytt i övrigt bland det tristaste som finns?
Well, I've done mine for a while now. :)


Vårens lbd

Den här klänningen jag klickade hem från H&M är ett riktigt kap, den sitter otroligt bra jag kan knappt bärga mig tills det är lite varmare temperaturer ute!
Jag la upp en bild på den i färgen Mullvad också, för att visa de snygga detaljerna vid bysten.
I denna kläning får man definitivt en midja to die for!


'
Klänning, 398:- /
www.hm.se   


My beloved DKNY

Jag fullkomligt älskar den här klockan från DKNY som min babe gav mig i julklapp, en riktig storfavorit!
Stora klockor dekorerade med stenar är något jag är mycket svag för.
Andra favoriter bland klockor är Guess.


Inte den bästa kameran i världen, jag vet.


Torsdagshopping

Efter att ha tränat någon timme med min pt aka babe så tog jag en runda bland butikerna.
Jag ska dra ner på shoppingen lite eftersom jag har den dåliga vanan att köpa nytt, använda någon gång, gömma i garderoben, köpa ytterligare nytt sen går det om och om igen..
Idag blev det bara lite småsaker, lite smink (bland annat en mascara jag nyfiken på, jag älskar Too Faced's underbara lip plumper, hoppas denna mascara är lika bra.) samt lite accessoarer och en söt top.


Too Faced Lash Injection mascara, Mega wet gloss samt Wonder Nail, Isadora


Plånbok och mönstrad sjal, H&M


Söt liten topp/bh liv, H&M

Ursöta små örhängen, H&M

Veckans favoriter

....kommer från Asos. Eftersom jag har shopstop nu får jag bara drömma..men snart så blir det shopping av!






SJP

Apropå tidigare inlägg då jag nämnde att jag gillar SJP's hår, här kommer lite mer godbitar.
Senaste veckan när jag legat hemma sjuk har jag klämt alla säsongerna av S.A.T.C. samt filmen och jag är så fruktansvärt avis på hennes hår.
Jag föredrar när hon har det i vilda, stora lockar.
På senare år har hon visat mer lugna, mjuka längder vilket också är ursnyggt.

Ge mig långt hår nu!






Amazing Oscar's

Oscargalan är ett nöje att se, iallafall för en frisyr- och klädjunkie som mig.
Vilka klänningar!

Här är mina favoriter från årets gala


SJP i en riktig drömklänning från Dior. Älskar hennes hårsvall!


Penelope Cruz lyckas alltid.


Kate Winslet



Snygga Natalie Portman stod för en ljuvlig färgklick i klänningskavalkaden


Evan Rachel Wood

Men de här klänningarna var inga höjdare..

Beyonce


Melissa George


Tilda Swinton

Vilken var Er favorit från årets gala?

Vårjacka

Visserligen har jag redan inhandlat en snygg vårjacka (en trench från H&M) men nu blev jag rätt sugen på denna variant från Asos.

Doft - topp och flopp

Perfektion
Marc Jacobs parfym Daisy är frisk och kvinnlig, en strålande blombukett-energifull och fräsch.




Not so perfect...

"Paris Hilton sveper sitt magiska trollspö och hänför kvinnor över hela världen. Fairy Dust är Paris nya magiska doft. Den bjuder in kvinnor i alla åldrar till att med endast en puff av Fairy Dust få sina drömmar att gå i uppfyllelse. Det finns verkligen magi i denna fängslande nya doft från Paris Hilton."
Näe..den luktar mest sliskig, unken fjortis.


























Nails

Jag är sugen på att göra acryl naglar igen, det blir ett sådant fräscht lyft för hela handen. Nu när vintern är här så vill mina naglar bara spricka, skiva sig och gå av. När sommaren och solen väl kommer så blir de starka och fina igen men tills dess kan man skämma bort dem lite.

Äckliga Café ägare!

Häromdagen var jag och fikade med tjejerna på ett café i Gallerian och när jag stod i kön upptäckte jag med fasa något av det äckligaste jag sett, steamer röret man spinner mjölk med på espressomaskinen var täckt av ett tjockt, gulvitt lager av geggig, intorkad mjölk. Gång på gång såg jag café tjejen spinna mjölk, föra röret åt sidan, spinna ny mjölk, samma sak igen. Utan att torka av röret mellan gångerna! Jäklar vad äckligt det blev ingen latte för mig. Men de stackare i mitt sällskap som tog latte blev rätt illamående senare under dagen.
När jag jobbade som barista var vi stenhårda på att efter varje mjölk spinning noggrannt torka av röret med en fuktad microfiber trasa, det är det allra bästa. Vanliga disktrasor gör inte hela jobbet.
Så varför är detta så svårt? Det tar ju bara någon sek extra. Nä fyy vad äckligt där fikar jag aldrig igen.
Skärp er, alla café ägare och biträden som är så här sluskiga!


Supergoda snacks

Ett lite nyttigare alternativ till kex och andra snacks är Vilmas handbakade knäckebröd, som finns i en mängd olika varianter.
Min favorit är Sesam Knäckesticks som endast innehåller ekologiskt vete, ekologisk råg, vatten, sesamfrön, honung, mörk sirap och havssalt.
Sjukt gott att äta som de är eller doppa i olika röror. Yum!


För mer info, se www.vilmas.se


Hey there, clowns!

Det är alltid ett lika stort nöje att bläddra bland hemska sminkningar. Inser de inte att detta är riktiga bad make up's?


Jennifer

Jessica

Avril

Christina

Åh, det här är ju bara för bra. Hade hon haft det där hemska daggmask/idominsalve-färgade läppstiftet så många brudar envisas med hade det varit jackpot. :D


Mimi. Hon är ju fantastisk. Ännu roligare vore det om hon faktiskt skulle gå runt så här "på riktigt" , så att säga.


Söndagsmorgon

...och här sitter jag med mitt morgonkaffe. Inget slår den där stora koppen starkt kaffe på morgonen..Snart är jag människa igen :)

Valentine

Happy Valentine´s day
Hoppas er dag blir full av kärlek, på ett eller annat vis.
Själv ska jag mysa och ta det lugnt med min kärlek.

Much love

Har du fet hy?

Dermalogica Oil Control Lotion är en lätt, fuktgivande, oljefri lotion som förebygger och behandlar överproduktion av talg. Hudytan förblir matt och klar under flera timmar, trots timmars arbetsdag under heta spotlights som annars gör min hy flottig och blank. En perfekt lotion dagtid!
Jag har lätt problemhy, och har jag lite acne på väg smörjer jag området med denna lotion och låter verka under natten. Annars har min acne som jag skrivit i tidigare inlägg, läkt ut och förbättrats markant genom behandling hos SSCC.


Oil Control lotion ger huden fukt, utan att tillsätta någon olja samt lugnar och renar huden.
Tips! Köp den online på tex www.visageonline.se där 59 ml kostar 313kr (i butik kostar den ca 415-420kr!!)


 

Nattetid använder jag annars Skin Nanny (395kr/LUSH).
Skin Nanny är berikad med naturlig AHA-syra från färskpressad äpplejuice, mjukgörande mandelolja med mera.


Lancôme Spring 2009

Lancôme's vårlook heter Pink Irreverence och beskrivs som feminin med en twist.
Färgskalorna är huvudsakligen rosa och svart och valet står mellan att gå pretty-punk eller pretty-powerful, dramatisk kvällsmakeup eller en nedtonad, mjukt rosig dagslook.


Restylane - ja eller nej?

Det här med skönhetsingrepp leder alltid till heta diskussioner. Rätt eller fel? Fult eller vackert?

Jag tycker det är upp till var och en. En del får grymt snygga läppar av restylane och andra preparat, medan andra ser ut som freaks med överfyllda ankläppar. Men tycker de att de är snygga så, är jag fel person att klaga.
 Alla har sin egen uppfattning om vad skönhet är.

Själv är jag sugen på att prova att fylla mina läppar. Inte mycket, bara lite och då mest i överläppen. Just for fun. Och för att jag är nyfiken.


Frågan är bara: vilken klinik är bäst?



"Chris Brown är en död man"

....iallafall om man får tro Jay Z. Efter den omtalade misshandeln där offret skall vara Rihanna rasar både omvärlden och kändisarna. Senast i raden var Jay Z som var med och upptäckte sångfågeln, och han uppmanar Chris att se sig över axeln en extra gång när han kliver ut på gatan den närmsta tiden...Och Jigga man är nog inte den enda unge Chris får se upp för.
Chris som påstås ha hållt Rihanna i strypgrepp till denna förlorade medvetandet  lär får sina fiskar varma den kommande tiden.
Jag blir så förbannat arg på såna här killar. Är det så jävla (ursäkta språket) svårt att behandla en kvinna med respekt??!


Vill du gå från brunett till blond?

Ja, jag vet att jag tjatar om detta. :)
Men ni som vill gå mot ljusare tider och inte hittat rätt frisör så är Anna på Mirres grym. (Resten av personalen också, för den delen.)
Hur många frisörbesök en resa från mörkt till ljus kräver varierar mycket, beroende på ditt hårs utgångspunkt och kvalité. Mitt Starka hår pallade trycket, medans andra hår skulle dött vid det här laget :)
 

www.mirres.se


(obs, bilden har ej något samband med mirres)

Colour Me

Älska accessoarer


Armband, örhängen och ursöta hårklämmor i form av blommor, allt från H&M


Veckans favorit

Om ni inte provat denna duschgelé, så har ni missat något.
Den är otroligt smarrig - jag vill stanna i duschen forever!!


Finns bla på eleven.se, Åhléns city mfl.


Make Up Store regerar i min BeautyBox

Jag är sedan många år tillbaka en trogen kund hos Make Up Store, deras produkter är otroligt bra och att botanisera bland deras skuggor är som att släppa lös ett litet barn i en godisbutik. Färgutbudet är oändligt och det finns inga gränser för hur lekfull man kan vara med sin make up.
Nedan har jag plockat ihop mina favoriter från M.U.S.

# Bronzepudret Beam är en storfavorit som ger ansiktet en fräsch, solkysst look.
# Eyeprimern är ett otroligt bra redskap och gör de fina färgpigmenten i skuggorna om än mer klara och fyllda av lyster.
# Eye dusten Cool ger en riktigt cool effekt till mina ögon, de blir riktigt gröna!
# Ögonskuggan Eclipse matchar mina gröna ögon till perfektion medans Nectar tar fram de varma tonerna i mitt ansikte.
# Eyelinern i kakform med hjälp av den smidiga borsten ger en snygg inramning av mina ögon.
# Gloss Lips lala ger ett snyggt vardagsplut medans Star Lips Marbella ger mig gnistrande, rosa läppar.
# Face Mist doftar amazing och fixerar makeupen under dagen och återfuktar mitt ansikte dagarna igenom.







Grammys

Grammy Galans sötaste

Audrina från The Hills

...samt kvällens värsta klänning

Zoey Deschanel

Lauren vs Whitney

The Hills och Whitney's spin-off The City är två serier jag gillar att fördriva tiden med. Både Lauren och Whitney är mode intresserade tjejer med riktigt sköna stilar.
Men vem klär sig egentligen bäst?















The Hills
kollegan Heidi Montag kan man ju inte direkt kalla för stilikon...

Classic Blondes

Åh, vad vackra dessa klassiska, blonda filmstjärnor är. Det finns ingen riktig motsvarighet till dessa bombnedslag nuförtiden.
Den enda som kunde liknas vid dem utseendemässigt var Anna Nicole Smith.
Well, i början av hennes karriär när hon var fräsch och söt, vill säga.


Jean Harlow


Anita Ekberg


Brigitte Bardot


Marilyn Monroe


Jayne Mansfield


Anna Nicole Smith


Hair-o-mania

Det är bilder som denna som nästan gör mig beredd att glömma att jag lagt runt 10.000kr i år på att bli blond igen...
Är det någon som gör mig sugen på att bli brunett så e det hon. Attans!



Jag gick ju som bekant från detta:


Till detta;


Men innerst inne är jag nog blondin i själ o hjärta (trotsatt jag inte är född blond). Kanske dags att skaffa perre istället när hårtristessen sätter in?

Make Up Store Spring 2009

I veckan ställde M.U.S till med fest & mingel  på Ambassadeur där vi fick ett smakprov på vårens look Fruidelicious.
En look som inspireras av färgsprakande natur och dess växter, frukter och bär.
Efter en kväll med goda drinkar men aningens för trångt mingel gick jag och Delinda hem med en välfylld liten goodiebag.  Jag har numera en ny kärlek och den går under namnet Gloss Lips Puma.




Festens klädtema var färgglatt. Så, Korall of course :)

En touch av sommar

Jag tjatar ju ständigt om hur mycket jag längar till sommaren, well vi gjorde slag i saken och hade en fest med sommar tema. Blommor i håret, paraply drinkar, rubbet.
Det var superroligt att trippa runt i färgglada kläder, brunbränd och med en stor blomma i svallet en seg, mörk regnig januari kväll.  :)



En cerise överdos :p

Jag och syster Delinda (www.delinda.se)

Veckans önskelista

Jag ska hålla mig borta från H&M, de har farligt snygga kläder den här säsongen. Känns som allt är handplockat efter min egen smak.
Skämt åsido, här är veckans önske lista. Får se hur många av dessa plagg som slinker ner i shoppingkassarna. Återstår att se!




Let's get this party started!

Jag har alltid ätit relativt sunt - äter väldigt, väldigt sällan godis och  pizza slinker väl ned en gång var sjättemånad,
McDonald's likaså. På ett ungefär
Jag mår inte bra av fet mat, pga tidigare hälsåkomma.

Min stora last är dock mackor. Bröd i alla dess former.

Såå jädrans gott!
Men nu jävlar anamma ska jag gå på strikt matprogram! Slänga alla torra frallor ut genom fönstret,  och istället frossa i god soyamjölk med färsk frukt o nyttiga frön/gryn till frulle och en massa god fisk (vilket jag älskar) och grönsaker och mumsig bulgur, kornris, quinoa, matvete mm till middag. Plus en massa annat nyttigt.
Detta kombinerat med daglig motion&träning kan inte bli annat än bra.

Sen ska jag inte klaga över att ha en pojkvän som försörjer sig som personlig tränare. Bättre kan man inte ha det!

Nu jävlar i min låda ska jag förbereda beach 2009!


RSS 2.0