God Jul

Julhelgen blev lugn för min del, den 23:e spenderades med syster hemma hos mig, med kaffe, hembakt saffranskladdkaka och favoritserien Modern Family. Julafton bjöd på mys med vänner som bjöd på farligt gott julbord. I och med att jag jobbar rätt mycket runt jul och mellandagarna var det ingen idé att resa hem till föräldrarna. Synd, men så är det ibland. Mycket mat och lite sömn gjorde att juldagen spenderades sovandes i soffan. Idag, annandagen, jobbade jag på mitt extrajobb i butik. Dagen bjöd på mellandagsreans härliga hets, med säljrekord och ömma fötter som resultat. Hoppas Ni alla haft en mysig jul!


Bröllopsmingel

Igår gifte sig två väldigt speciella människor, och jag och sambon var där för att dela deras dag. En fin kväll med god mat, härlig underhållning och många tårar. En otroligt vacker vigsel. Temat var glamour och dekadens, tänkte bara visa frisyren jag gjorde. Det blev en klassisk klänning från Teatro, ett fint hårsmycke och ett par glammiga örhängen som jag efter mycket sökande hittade på Stylestore.se som är en nyöppnad webbshop med massa spännande produkter. Det är viktigt att hitta rätt accessoarer när det är ett speciellt tema på festen, och klänningen och örhängena passade perfekt ihop.


Grundfrisyren, knut. Jag satte upp håret i en sned hästsvans. Sedan formade jag en rund "korv" av hårt plastskum och satt den runt hästsvansen, och täckte den med håret. Jag fäste topparna under knuten med hjälp av nålar, sedan band jag ett sidenband om.


Färdig.
Glammiga örhängen från Charmant 299:-
Hårsmycke från Här 100:-
Kofta, Soaked In Luxury
Klänning, Teatro




Svar på frågor om blondinen

Det är några som frågat vad den här tjejen på bilden nedan blev färgad med då hon deltog i en Wellavisning. Först var hon förblonderad i håret och därefter nyanserad med Color Touch i nyans 10/0, 10/6 och 9/01, blandat med väte 1,9%. Superfint :-)



RSS 2.0