Älskade blondiner

Jag måste ha en knepig dragning till blondiner för de som alltid fallit mig i smaken bland kändiskvinnors hårsvall har just varit blondiner. Och inte vilka blondiner som helst- utan de med stora blonda jättesvall, desto större desto bättre.
Kanske så jag kommer se ut en dag? Med blont enormt hår a la Dolly Parton back in the days? Rolig tanke, vi får väl se.



Brigitte Bardot. Klassisk blondin.




En ung Dolly med generöst hårsvall. Underbart söt var hon.



Forna supermodellen Jerry Hall



Vackra Farrah som tyvärr nyligen gick bort. Hon var tjejen alla ville vara under "Charlies änglars" storhetstid. Vilket hår!



När jag som liten tjej satt klistrad framför Dallas var Lucy tjejen jag ville vara. Eller rättare sagt, Lucys hår var det jag ville ha.


"Modell för en dag"

Jag har läst mycket annonser osv om olika studios som erbjuder "Modell för en dag" paket med make-up och fotografering men jag har aldrig provat något förrän nu.
Det var genom en slump, en söt tjej jag känner brukar gå och fota sig plus familj och hon rekommenderade mig, dvs om man går och fotar sig hos studion kan man välja x antal vänner att skriva upp på en lista, som foto studion sedan ringer upp och erbjuder fotgrafering inkl make up och en gratis bild- allt helt utan kostnad.  Vill man sedan köpa foton utöver gratisbilden så kostar de från 500kr st.
Så jag gick dit som en kul grej och valde några foton. Kul att bli sminkad :) Håret stylade jag dock själv.
Rekommenderas, om du vill skämma bort dig själv, ge bort som present eller som ploj, tex vid möhippor och liknande!







Stylingfavorit för snygg volym!

Den här produkten har jag talat om tidigare, men den tåls att upprepas;
Dust it
från Schwarzkopf's OSiS serie. Detta lätta puder ger ditt hår extra textur och volym.
Applicera en liten mängd i hårbotten och forma med cirkelrörelser.
Den ger ursnygg volym och är lättarbetad. Finns att köpa hos frisör.


Vad är hetast just nu?

Det är ett evigt funderande kring att vara brunett eller blondin när man tillhör den hårtokiga skara som jag anser mig platsa i. Nu på sommaren måste jag nästan säga att jag dras mer åt blondiner men så fort höstvindarna börjar kyla ner lilla sverige så kommer jag längta efter murriga färger på kläder, och framförallt, ett mörkt, glänsande hårsvall.
Ändrar ni också färg efter säsong?

Vilka snyggingar!


Eva Longoria, Nicole Scherzinger & Kim Kardashian

Men här ligger mitt hjärta just nu..bland blondinerna.


Heidi Klum, Bar Rafaeli & Caroline Winberg

Här nedan har vi utmärkta exempel på katastrofresultat från båda lägren..mardrömmar!


En ung Aguilera & en nyfärgad Britney

Fin färg för hösten

Till hösten är det många som väljer en mörkare ton på håret och jag är lite sugen på att välja någon snygg nyans själv.
Men inte för mörk, vill fortfarande behålla en  relativt blond look.

Vi får se.
 

Detta är en fin nyans att ha som inspirationskälla.


Långhårsuppsättning

Hm..det här är en väldans bra inspirationskälla för mig till då det är dags för långhårsuppsättning vid gesällen.
Mycket.....speciell. Vad tror ni?


Men näe...

Vad fasiken ska det här föreställa? Det var nog en av de fulaste klänningar jag sett.


Clown fright...

50cent's nya video är definitivt inget för oss med clown skräck. Fy bubblan!!

http://www.youtube.com/watch?v=9TcXaLS-NJ4

RSS 2.0