Bronze yourself!

Nu när våren kommer mer och mer så intensifieras min brun utan sol konsumtion =) Skämt åsido, jag tänkte tipsa om några produkter jag tycker väldigt mycket om.
* Lancôme's Flash bronzer, Face & body är ju en klassiker. Den har jag kört med i fyra fem år. Men jag älskar att prova nya produkter och här är några andra jag gillar. Det är ju en hel djungel av BUS där ute så självklart är det individuellt vad just du gillar.
* Clarins Self Tanning Instant Gel, jättebra när du har bråttom. Ger snygg färg.
* Biotherm's Sun Fitness, ger helt okej färg. Minus för doften.
* Bodyshop's Fake it! Jag och min syster körde den en sommar och my god vad bruna vi blev! Galet bruna!
För ett bra, jämnt resultat är det viktigt att man peelar sig och återfuktar huden på torra områden, till exempel armbågar och knän. Bodyshop har härliga produkter eller vad sägs om de här godbitarna:
* Bodyshop's Satsuma Body Polish och Satsuma Body Lotion. Mmmm..
Sen har vi ju såklart lite lyxigare behandlingar för er som inte orkar smörja hemma, tex air brush tanning samt brun utan sol- massage, vilket jag själv provat. Studio Hud & Spa i sthlm har en  brun utan sol-massage  som kan rekommenderas.  Skönt att bli ompysslad =)


223360-11

vad gör man på en dålig dag? Shoppar =)))))

223360-10
ush vilken tråkig dag..men tur att man kan bota tristess med shopping eller drömmar om shopping!  Idag föll mitt val på blått, som vår vackra vårhimmel =)

* Ögonskugga, Make Up Store's eyedust i färgen Splash
* Crayon Khôl, Lancôme i färgen 023 Bleu électrique
* Leggings, H&M
* Bolero, Ellos.se
* Örhängen ur Pilgrims kollektion Oriental
* Klocka, Guess
* Skor, Asos
* Tunika, Ellos.se

hur jag sköter min hud idag

Jag är fortfarande noga med min hy och har hittat några favoriter som jag använder.
Som rengöring har jag Face Stockholms underbara Botanical Cleanser och Balancing Toner och till det deras härliga dagcreme Seaweed cream. Dessa produkter är naturliga och fina mot min hy utan en massa kemikalier.
Jag har provat en massa rengöringar, dagcremer etc som ska vara för akne eller problem hy med resultatet att de har torkat ut min hy totalt istället. Så säkraste kortet för mig är att använda naturliga produkter som är snälla mot huden och som inte innehåller en massa kemiska ämnen. Ansiktsvatten med alkohol är totalbannat i min värld.
Jag använder även Face Stockholms powder foundation samt om jag vill ha en mer täckande, silkesmatt finish Kanebos oslagbara Total finish. När det kommer till concealer har jag fastnat för Makeup store's cover all blue när jag känner mig trött och blå under ögonen.
Naturligtvis måste man tänka på övriga aspekter i sitt liv som kan komma att påverka huden.
Drick till exempel mycket, ät frukt, multivitaminer, ta det lugnt med kaffet. Träna och ta hand om dig. Stress är hudens värsta fiende så lyssna på din kropp när det blir för mycket.


223360-9

fuska dig sommarfräsch

223360-8



Nu när det är vår så  får man sakta men säkert förbereda sig och sin kropp inför den kommande sommaren.
Är man en naturligt blek tjej som jag är solarium uteslutet så jag kör bränna på flaska istället. Mina absoluta favoriter kommer ifrån Lancôme och L´oréal.  Sedan förstärker jag effekten med Lancôme's solpuder eller Face Stockholms solpuder samt ett snyggt rouge i en varm korallig färg. Klart!
* Rouge från Lancôme
* Halsband från Bells and flowers serien, Pilgrim
* Klänning och  kofta, H&M
* Flash bronzer face & body, Lancôme
* Solpuder, Lancôme
* Skor och örhängen, Asos


Vårkänslor

Jag har av någon anledning blivit besatt av grönt den här våren. Särskilt sedan jag blev brunett. Med en ny hårfärg följer en helt ny look =)



223360-5


Min väg ut ur aknen

Jag hade ätit antibiotika några gånger men var trött på det för aknen dök ändå upp efter ett år igen samt att det är ju inte direkt bra för magen. Jag försökte först behandla själv med apotekets aknesalvor men resultatet blev att jag fick en torr kaka till hud och aknen under blev ännu värre - är hudytan torr så luras huden att producera mer fukt med resultatet att aknen blir ännu värre.  
Så jag googlade efter akne behandlingar och hamnade på Stockholm Medical Skincare Centers hemsida, www.sscc.se. De har behandling med blått och rött ljus, som heter Omnilux Blue.
De använder synligt ljus för att aktivera fotoreceptorer som redan finns naturligt i kroppens vävnader och celler. 
Som de förklarar på sin hemsida:
 "Genom att förhöja cellens respitoriska system och andning hindras samtidigt nybildning av acne-bakterien.
Det är i huvudsak två mekanismer som PDT åstadkommer med Omnilux Blue:
Ljusfotoner söker sig direkt till de angripna cellerna och förstör dessa
Biostimulation - Genom att ljusfotonerna absorberas automatiskt av kroppens naturliga fotoreceptorer i vår vävnad"

Min behandling inleddes med en mask som hjälpte till att ta bort lite av den torra hud som bildats på grund av behandlingarna med apotekets akne salva. Efter detta gick jag två gånger/vecka i fyra veckor, varannang gång blått ljus, varannan gång rött. Sedan kompletterade jag med några ytterligare ljus behandlingar. Jag kunde mycket snabbt se förbättring och sen under sommaren var jag helt akne fri. Det enda som störde mig var röda ärr efter aknen vilka bleknade med tiden. I september kompletterade jag min behandling med en kemisk peeling, detta för att mina ärr inte skulle bli lika synliga. Och vilken skillnad sen! Jag rekommenderar verkligen den masken, inte bara till dom med sådana ärr som jag hade, utan alla som känner att deras hud är lite gropig eller ofräsch! För himmel vilken skillnad! Nu har jag varit akne fri  i över två år så det fungerar verkligen. Men jag fick även tänka på vad jag åt, dricka mycket och dra ner på stressen.

Nedan kan ni se ett litet kollage med de produkter jag använde under våren/sommaren jag behandlades.
Först och främst rekommenderades jag en rengöring och en dagcreme som var så snäll mot huden som möjligt och parfymfri. Apotekets produkter var super. Jag kompletterade min dagliga rengöring med en rengöring som jag köpt hos SSCC. Den rengör ordentligt, är exfolierande och kunde även användas som en mask.
Shiseidos flytande foundation använde jag på sommaren för det kändes inte så kul att gå på stranden med fula röda ärr. Den täcker suveränt, är vattenresistent och har hög solskyddsfaktor! Allt som min känsliga hud behövde.
När jag gick ut kompletterade jag även min makeup med makeup store's easy cover red som ger ett suveränt resultat.


223360-2

RSS 2.0