Gorgeous

Underbara färger.
av Wella.








En bebis till familjen

För en dryg månad sedan gick min älskade hund bort, han somnade lugnt in i hemmet.
Saknaden är stor, han gav oss nästan fjorton fina år.
Häromdagen kom hans aska tillbaka, så nu i dagarna ska mina föräldrar begrava honom i en lugn vrå i vår stora trädgård, under hans favorit träd där han alltid låg och höll koll på sina ägor. :)
Jag bor ju långt borta så jag får lägga en liten blomma på hans grav när jag kommer hem på besök.
Älskade lilla vovve, mitt hjärta värker av saknad efter dig ännu. Men du höll ut så länge du orkade och ska nu få vila i din lilla hundhimmel.


Mitt hjärta. Saknar dig.

Min mamma, hundälskare som hon är, ville skaffa en ny vovve såsmåningom.
Men, hon sökte en omplaceringshund den här gången för att hon kände att hon ville hjälpa någon vovve i nöd istället.
Då fick hon höra om en liten valp som inte blivit såld, utan fått stanna på kenneln i några månader, och hennes hjärta smälte. Hon hade inte tänkt skaffa ny hund så fort men ibland kan man inte planera allt.
Så om en dryg vecka kommer denna lilla skrutt hem till familjen, och vi funderar för fullt på namn.
Jag ska skynda mig hem och hälsa på familjens nya bebis, längtar så.


Lilla skrutten.

Önskar din man lena kinder? Tävla!

Behöver din man lena, sköna kinder? Eller önskar du något mjukt att pussa på istället för en vass, stubbig kind?

Shave the Planet är räddningen!
Den innehåller bland annat kallpressade, näringsrika ekologiska oljor vilket är smaskens för alla hakor och kinder.
Den här rakcrèmen ger en otroligt skön och smidig rakning, utan lödder! Den är så ljuvlig att kvinnor önskar att de hade skägg!

Jag lottar ut en burk á 100g. Skriv en kommentar med en fyndig motivering och glöm inte din e-mail!
Tävlingen avslutas 30/9.

Tävlingen är avslutad, grattis Anita!



Red, hot & fabulous!

Detta är sååå snyggt.
Mer rött i höst, tack!!!







Peaches?

Idag testade jag ännu en ny ton på håret, jag gjorde en nyansering med Koleston Perfect (wella) och när man gör en nyansering använder man Wellas Koleston Pastell Emulsion istället för vanlig väteperoxid.  Man blandar 1+2 som vid lättfärg. Pastell emulsionen är en liten specialare och ger ett mildare resultat än vanlig väteperoxid.
Jag valde en mix av lite kall och varm ton och resultatet blev en lätt aprikos nyans med inslag av lite mer isiga, champagne nyanser.
Vad vill jag ha sagt med detta?
Jo, detta passar dig som inte vill ändra din hårfärg drastiskt men ändå känner dig lite trist och glåmig.
Man kan variera mycket med nyanseringar och det ger håret ett lyft. Fråga din frisör om hjälp och råd.
Igår var jag lite kallare blond, med framträdande, nästan vitblonda slingor, men nu är jag varmt aprikos i tonen.
Hur kul som helst!




Nelly ur Lilla huset på Prärien?

Näe, bara Tindra som blivit lockad i håret inför en bruduppsättning på gesällen. Var tvungen att springa in i skolans matsal och föreviga ögonblicket.
Urbra spänst i de där lockarna, o ja.
Vackert? njae..




Snabb uppfräschning för håret

Color Fresh från Wella är en suverän toning om man till exempel önskar nyansera håret. De har även en serie som heter Color Fresh Silver, bla i nyanserna /06 Violet och 8/81 Pearl Ash som fungerar mycket väl för att dämpa gula nyanser i ett blekt hår, vi har använt den ofta i skolan på kunder som har fått ett litet för varmt/gult resultat.
Personligen ville jag bara fräscha upp mitt hår idag så jag schamponerade in toningen i nyans 10/36 och lät det verka 20 min. Resultatet var en varmare, lite guldigare ton med nyanser av aprikos.
Man kan antingen applicera Color Fresh som en vanlig toning men enklast är att schamponera in den (den är mycket löddrig) och låta verka 5-20 min. Finns att köpa hos frisör eller via nätet. Toningen tvättas gradvis ur.




Wella Color Fresh


Wella Color Fresh Silver

Pistagedröm


Noubar heter en av LUSH's senaste skapelser. En krämig pistagedröm med Turkisk ros, kaffe och mald pistage vilket ger en skön peeling. Den doftar och ser ut som en nougatbit, jag får passa mig för att käka upp den. Rekommenderas starkt!


En annan ny tvål i familjen är Vanilla In The Mist, med vanilj orkidé, kaffe, och kokos. Doftar som en superb italiensk dessert. Yum.


Pris 59kr/hg

Emmy's Alfa & Omega

Så har ännu en Emmygala gått av stapeln. Alltid lika kul att se klänningskavalkaden, damerna var lika tjusiga i år som tidigare galor. 

Min favorit dress detta år stod Christina Appelgate för.

En riktig alfa-pingla



Men kvällens bottennapp stod F-, eller snarare Ö-kändisen, (om man ens kan kalla henne kändis överhuvudtaget) Shar Jackson för.
Hon ser ut som nån trashig förortsbrutta som gått och inhandlat sin galadress på någon lame affär som AKSARA eller Manhattan.... ush.

Shar var kvällens omega.

Premiär som assistent

Under hösten kommer vi frisörelever få chansen att hjälpa till som assistenter på olika visningar hos företag som Wella, Goldwell mfl.
Det är en unik chans att få inblick i hur visningar fungerar, och få erfarenhet av att jobba som assistent.
Stressigt blir det, det är nog ett som är säkert.
Men jag tycker det ska bli hur kul som helst och jag har därför anmält mig till massa såna här dagar i höst.
Imorgon är det premiär, och företaget som har visningen är Wella.
Spännande!



Pink Party

Förra helgen höll en av våra vänner en födelsedagsfest med temat "Pink Party".
Vi fick alla dresscode pink, och det bjöds på rosa cupcakes, rosa drinkar och till och med pojkarna klädde sig i rosa. Modigt. :)
Jag letade bland butikernas hyllor men fann inget passande så det blev ett rosa band knutet runt min svarta Nelly Bjork Solid Dress toppat med en rosa ros-brosch.
En trevlig kväll var det iallafall, jag gillar tema fester. Till en viss gräns i alla fall.
Födelsedagsbarnet fick en rosa goodiebag fylld med rosa lipgloss, rosa nailpolish, en rosa pudervippa från MakeUpStore, en Dirty Dancing work out video (rosa såklart) och en hel del annat smått och gott. (och rosa)
Grattis igen, tjejen!


Rosa cupcakes


Fyra nyanser av rosa. Min rosa ros brosch skymtar i hörnet så jag får godkänt :)

Att mista en bästa vän

Igår kväll somnade mitt lilla hjärta in i hemmets lugna vrå.
Zack blev nästan 14 år gammal och det var väntat, men smärtan blir inte mildare för det.
Att mista en hund är för mig som att mista en familjemedlem.
Han var min bästa vän, min trogne kamrat och följeslagare.
När jag var ledsen fanns han där, en varm nos som tröstade mig och slickade bort mina tårar, alltid glad, med svansen högt.
När jag flyttade hemifrån såg jag honom allt mer sällan, men varje gång jag kom hem möttes jag av min vovve, alltid glad, med svansen viftandes för fullt. Det var lika svårt att säga hejdå varje gång.
Nu sista året visste man att varje gång jag tog avsked kunde vara den sista, med tanke på mitt hjärtas höga ålder.
Han skall få vila under sitt favoritträd på vår stora gård.
Jag ska minnas all glädje och alla fina stunder du gav mig, min lilla ängel.
Jag älskar dig, och önskar jag kunde stryka din lena kind en sista gång, hålla din varma, stora tass och pussa din släta panna.
Vila i frid, min älskade vän. Många stora tårar rullar nedför min kind, du kommer alltid finnas i mitt hjärta.


Favoritplatsen, min gamla säng


Trött vovve


Bus i snön


Hjärtat



RSS 2.0