Sunlights - resultatet

Jag gillar färgnyansen av Sunlights mer och mer, först märkte jag inte så mycket men visst tusan är det ljusare. 
En ynka liten nyans gör mycket.
Härlig färg! Jag har en tjej på skolan, i klassen, som är den bästa "fönerskan" jag någonsin stött på.
Hon kan föna mitt blekta, porösa hår silkeslent och blankt, det har ingen lyckats med tidigare. De brukar alltid få bättra på med plattång. Nu håller hon på att lära upp mig & ge mig lite tips, vilket jag tacksamt tar emot!


Nyfönad


Mors dag

Jag och syster befinner oss hos föräldrarna över helgen, passa på att få lite sol och njuta av mammas mat, samt gratta henne på mors dag. Sååå varmt. Sitter på verandan med min lilla rosa laptop och en kopp kaffe. Härligt.
Passade på att frisera både mor och syster när jag ändå är här. Superroligt!
I veckan börjar vi ta kunder, på riktigt. Pirrigt men vansinnigt roligt!
Nu känner jag doften av nybakt bröd - frukostdags!
Hur firar ni mors dag?


Min stora kärlek Zack. Han är hela 13 1/2 år gammal. Men det märks inte!


Syrener älskar jag. Hela gården full.


Nyfriserad syster


Sommarkänslor



Det  är först när man är ifrån varandra några dagar som  man inser att man är så där töntigt, vansinnigt kär.
Jag har halkat dit, & hit the jackpot. Rosa moln, där är jag nu. Och jag stormtrivs. Faktiskt. Fnys inte åt mig nu - vänta bara tills det drabbar just dig därute :)
Fasiken vad jag älskar dig * !

Ge mig en Herve!

Jag tycker Herve Legers "mumie" klänningar är så otroligt snygga och sexiga fodral, perfekt på tjejer med kurvor.
Eller för tjejer som vill trolla fram lite kurvigare figur.
Kim Kardashian är en tjej som gör sig grym i Herve fodral!

Vill ha, vill ha, vill haaaaa! (en Herve klänning, alltså, inte Kim)


Snygga Kim


Div. kändisar i Herve. Victoria B's kropp lämpar sig inte riktigt för Hevre's fodral tycker jag.



You've got the key



Words are not enough. You have unlocked my heart.

Ellos, dress me up!

Oh my, vilken söt sommarklänning! 299kr hos www.ellos.se





Radiant star - en glansspray som får dig att skimra

Radiant Star från GOLDWELL är en microfin glansspray som ger strålande lyster och inte tynger ner håret, den skyddar färgen och ger intensiv färgglans. Dessutom doftar den gudomligt. (Kostar omkring 177kr på närmsta frisörsalong. )
Radiant Star har  Holdfactor 1. Sprayen imponerar på mig eftersom den kan ge ett sprött och lite poröst blont hår som mitt en riktigt sparkling, skimrande finish.
GOLDWELL har ett "hold factor" system som rankar  hur stark och hållbar stadga en produkt ger.

Så här fungerar "hold factor":

Holdfactor 1
.  Kontroll och mjukhet, minimal stadga

-:- 2. Mjuk, osynlig och flexibel stadga

-:- 3. Hållbart stöd och stark stadga

-:- 4. Volym och kraftfull stadga

-:- 5. Extrema effekter, struktur och maximal stadga



Några tips:
För dig som färgar håret hemma; och råkar skvätta på golv, kläder, eller fläcka ner huden (tex öron, panna och nacke, vem känner inte igen det?) Spraya hårspray på fläcken på golvet, kläderna, torka bort och voila- färgen släpper!
På din hy kan du antingen spraya direkt på huden och sedan torka, eller spraya på en bommullspad och torka av.
Tycker du att du får färgfläckar längs hårfästet och tinningar, som fastnar i huden/hårbotten kan du, när du har färg kvar i håret, fukta håret med vatten, sedan massera fläckade områden med hårfärgen, det går då bort. Färg löser färg.

Lady Gaga

Vad sägs om hennes stil, hiss eller diss?
Jag kan inte bestämma mig. Visst, de flesta outfits är för extrema, men jag tycker hon är rätt cool ändå, ser inte ut som alla andra.








Masculinity!

Alla tjejer har sin favorit typ av manlig superstjärna att avguda. Vissa går mer för klassiska hotties som tex Brad Pitt & George Clooney, boyband looken, eller fjortis idoler som tex Zac Efron (eller i Sverige; EMD) för att nämna några.
Själv föredrar jag männen med stort M. Riktigt manliga, stora, trygga och otroligt heta!
Skulle jag välja några favoriter från filmduken skulle det bli:

Javier Bardem






Och hans amerikanske look-alike Jeffrey Dean Morgan, mest känd som Denny i Greys Anatomy

(Gud vad jag bölade till den här scenen. Så sooorglig)



Och slutligen, Wolverine aka Hugh Jackman



Solkysst look till våren? Välj Sunlights!

Idag hade vi egen hårvård, dvs en heldag då vi elever har salongen för oss själva och kan göra vad vi önskar. (Under uppsikt av lärarna förstås)
Jag som är rätt ljus valde att fräscha upp färgen med hjälp av Wella Color Touch Sunlights, en färg som kan ljusa upp cirka två steg. Viktigt att poängtera att det gäller ofärgat hår. Mitt hår som är blekt redan ljusas upp cirka 1/2 nyans.
Men i botten har jag min naturliga färg och där syntes resultat direkt. Jag fick en kallare, ljusare känsla på håret.
Sunlights är perfekt för dig som vill ha den där naturliga, solkyssta looken. Finns endast hos frisör.






Jag valde att blanda nyanserna /36 samt /7, ( 30ml av /36 och 10ml av /7 med 80ml 4% väteperoxid) Det är guldig nyans blandat med violett och en snygg pärl nyans. Sunlights ger massor av glans och är skonsam mot håret.

Dags för en jumpsuit?

Tidigare var jag tveksam till detta plagg. Men nu är jag mer och mer sugen på att införskaffa en jumpsuit, tex denna från H&M. Med snygga heels och accessoarer blir det riktigt fab!



Vinn Vaniljdoftande produkter!

TÄVLINGEN AVSLUTAD - GRATTIS TOMMY!

Lush har lanserat en ny vanilj serie och jag lottar nu ut två produkter ur den, nämligen:

VANILLA DEE-LITE Bodylotion 100g,

"Förtjusande, lugnande, krämig vaniljdoftande lotion för din kropp och dina händer. Vanilla Delite innehåller naturliga oljor från Illipe och kokos som mjukgör och färsk kiwi som är full med vitaminer! Alla nyttiga och väldoftande ingredienser toppas av massor med härlig vanilj från orkidén Vanilla Planifolia."



VANILLARY solid parfym
"Liten, enkel och smidig parfym som är lätt att ha med överallt! Dofta fantastiskt av vanilj, jasmin och tonkaböna absolut genom att applicera den på dina handleder, bakom öronen och på halsen."


Är du en riktig vanilj-fan? Skriv då en kommentar där du lämnar en liten motivering till varför just du vill ha dessa produkter. Glöm inte e-mail adress!


GOLDWELL Vår/sommar visning

I Torsdags var vi bjudna till GOLDWELLS vår/sommar visning i deras lokal på Regeringsgatan.
Det bjöds på tilltugg och härligt rosé vin, live sång och färska jordgubbar tills modellerna började inta catwalken till tonerna av våra mest kända svenska sommarhits.
Det var härliga frisyrer med läckra färger, blommor i håret och spännande uppsättningar.
Frisörerna Björn och Helene klippte två modeller live på scenen samt gjorde varsin hårupsättning.
Trenderna mot sommaren går mot blondare toner, och modellerna var färgade i blonda nyanser med häftiga inslag av färg, tex koppar och orange toner.


Modell 1 klipps


Det färdiga resultatet, här slog hon följe med en annan hårmodell med spännande klippning& färg


Somrig tjej

'
Det här tyckte jag var så otroligt sött. Hennes hår var upplagt på clipslockar sedan hade sidenblommor nålats fast.




Fina uppsättningar.
Modell till vänster har crepat hår blandat med crepat löshår, som Helene sedan flätat och stuckit in stora sidenblommor i.
Modell till höger hade rullats med Molton Brown spolar i olika storlekar, sen byggde Björn upp höjden med hjälp av hönsnät täckt med löshår. Avslutade med sidenblommor.


Modeller på rad.

Lätt och fin toning när du bara vill fräscha upp håret!

I torsdags på vårt besök hos GOLDWELL passade jag på att handla lite produkter, bland annat toningen Soft Color.

Detta är en smidig skumtoning som är enkel att avända och ger håret färg, samt mer lyster och glans.Toningen finns i ca 20 olika nyanser och kan endast köpas hos hos frisörer.

  • Skonsam toning för både hud och hår.
  • Når 80% av sin färgintensitet på endast 5 minuter
  • Ger lysande och glänsande färgresultat
  • Användning:
    Snabb och enkel applicering med händerna, kam eller borste. Använd handskar vid applicering och skölj ur.
    Pris omkring 144kr beroende på salong.


    Jag valde nyansen 9GB.



    Årets första bikini

    Idag fick jag hem min bikini från H&M, årets första. En riktigt söt rosamönstrad historia. Billig som sjutton var den också!
    Nu gäller det bara att träna på så att man hinner i form tills badsäsongen :)



    Goodiebag från HÅROLOGI

    Frisörskola - måndag
    Idag var klasserna på besök på HÅROLOGI i Spånga.
    Riktigt kul att se deras tillverkning av hårvårdsprodukter, de är ett av få företag som tillverkar sin egen hårvård här i Sverige.
    Vi fick rundturer samt göra ett hårtest, vilket var riktigt kul. När vi fått resultat på våra test fick vi en goodiebag med schampo och balsam som passar den aktuella hårtypen testet visat.
    Jag fick schampo och balsam ur serien FIL, (för personer med fuktälskande - HYDROFILT hår.)
    FIL-serien lämpar sig för dig med tunt, fint hår som drar till sig fukt, lätt blir platt och trasslar sig vid hårtvätt.
    Hår som är Hydrofila behöver byggas upp. Produkterna i FIL-serien innehåller stärkande aminosyror och många andra vårdande substanser.

    '

    För personer med fuktavstötande hår, HYDROFOBT hår, finns FOB-serien. Har man hydrofobt hår innebär det oftast att man har ett  grovt, hårt och sprött hår, som torkar snabbt och är svårt att forma. För att göra håret smidigare och mera formbart innehåller produkterna i denna serie framför allt effektivt fuktighetsgivande ämnen.

    Schampo ur FOB-serien

    Det finns även  en FIL/FOB-serie som passar alla hårtyper - både hydrofila och hydrofoba. Bra till hår som lätt  blir nedtyngt och livlöst.

    Jag passade även på att köpa ett schampo ur Amazing Colour Schampo serien, det är ett färgschampo som förbättrar och fräschar upp tonen på färgat hår och ger glans och lyster. Mitt val av nyans blev Honeygold.


    Baglady

    Surfade runt och stötte på denna skönhet från Friis & Company ( 699kr) och blev så förtjust - den är verkligen ursöt och"jag". Nu gäller det bara att välja färg, men det lutar åt den beige varianten.

    Eller varför inte båda två?




    Finns bla på www.chique.se

    Ett sista farväl

    Nu sitter jag på tåget mot dalarna för att imorgon ta ett sista farväl av min älskade Nana.
    Det är med ett tungt hjärta jag går till hennes begravning, men vi måste alla ta farväl av någon vi älskar någon gång i livet.
    Må du vila i frid, lilla mormor.


    Virgin or a Siren?

    Jag bara älskar Agent Provocateur och deras lekfulla, sexiga lingeries.
    De har ett stort utbud och via deras webshop kan vi finna inspiration bla i kategorierna Virgins, Sirens, Pirates and Witches.
    För egen del blev jag kär i dessa under temat Virgins





    Samt denna i Bridals kollektionen



    Denna Siren outfit är riktigt fierce



    Snart sommar

    Nu känns det verkligen som att sommaren är på väg, härlig sol och alla träd och blommor börjar slå ut.
    Underbart! Bort med alla mörka, murriga plagg för nu ska det göras plats i garderoben för korall, turkos, gula och andra färgsprakande pieces! Tog en sväng på H&M idag och möttes av en kaskad av färgsprakande plagg.
    Åh, man blir så glad!


    Märks det att systrarna är en aning svaga för korall? :)

    Tidernas bästa Mascara?

    I dagarna fick jag hem Imju Fiberwig Maschara från http://www.eleven.se/ (220kr). Denna mascara har varit väldigt hypad i media och sålt slut lite varstans så jag kände att jag bara måste testa den.
    Den är super! Man får långa, väl separerade fransar och de byggs på och förlängs ju mer du applicerar tack vare nylonfibrerna den innehåller.

    "Fiberwig innehåller dubbelt upp med fibrer för att ge dina fransar dramatisk längd. Mängder av extra tunna nylonfibrer fastnar och försluter sig runt dina fransar.
    Ju mer du applicerar desto längre blir dina fransar.
    Imju Fiberwig består av två typer av supertunna nylonfibrer, ett kort och ett långt. Dessa sammanflätas för att skapa en lätt och mjuk hinna över dina fransar. Vid extra applicering byggs dessa fibrer på."



    Tidigare har Virtuose från Lancôme varit en storfavorit. Den ger mer volym än Fiberwig så jag ska använda de två efter humör.


    RSS 2.0