Eldig koppar

Idag hade jag söta H på besök, hon var blond med lite utväxt och hade mailat mig bilder på vad hon hade för önskemål. Jag började med att förpigmentera håret med Wella Color Fresh 7/43. Efter den verkat och sköljts ur applicerade jag Wella Color Touch i nyans 8/43. Resultatet blev en cool kopprig ton, men som väl känt är så måste man kämpa lite med röda toner, de vill gärna rinna ut. Så H gick hem med en Color Fresh att fräscha upp färgen med samt en färgbomb från Revlon, en färggivande inpackning, i tonen Tangerine.

Före:



Efter:




Min kamera gör alltid bilderna väldigt röda, hon är inte så självlysande IRL. :-)

Inspirationen:


Kommentarer
Postat av: Anonym

härligt höstfärg!

2010-10-14 @ 20:02:45
Postat av: Katta Kvack (fd bjooti)

Hej Tindra! Du verkar väldigt bra på röda färger - hur bokar jag en tid hos dig?

2010-10-14 @ 23:06:43
URL: http://kattakvack.se
Postat av: anna

hej! jag färgade håret rött nyligen, men det går ut väldigt fort så funderar på att köpa en färginpackning från revlon, men vet inte vilken ton jag ska ha, vet du hur 734 coppar gold blir i rött hår? jag kan inte hitta den tangerine, vet inte heller om den blir för stark! tacksam för svar! :)

2010-11-06 @ 13:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0