Peaches?

Idag testade jag ännu en ny ton på håret, jag gjorde en nyansering med Koleston Perfect (wella) och när man gör en nyansering använder man Wellas Koleston Pastell Emulsion istället för vanlig väteperoxid.  Man blandar 1+2 som vid lättfärg. Pastell emulsionen är en liten specialare och ger ett mildare resultat än vanlig väteperoxid.
Jag valde en mix av lite kall och varm ton och resultatet blev en lätt aprikos nyans med inslag av lite mer isiga, champagne nyanser.
Vad vill jag ha sagt med detta?
Jo, detta passar dig som inte vill ändra din hårfärg drastiskt men ändå känner dig lite trist och glåmig.
Man kan variera mycket med nyanseringar och det ger håret ett lyft. Fråga din frisör om hjälp och råd.
Igår var jag lite kallare blond, med framträdande, nästan vitblonda slingor, men nu är jag varmt aprikos i tonen.
Hur kul som helst!




Kommentarer
Postat av: delinda

supersnyggt ju!!!!

2009-09-25 @ 18:19:28
URL: http://www.delinda.se
Postat av: C (♥ R)

Åh vilket fint hår du har, helt underbart läckra blonda toner! Skulle gärna ha dig som frisör!:)



(Jag hittade dig precis och skrev också ett bidrag till din LUSH-tävling. Tyvärr hakade datorn upp sig så det kan hända att det skickades flera gånger. Förlåt isåfall, det var inte meningen att spamma dig!)

2009-09-29 @ 21:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0