Snabb uppfräschning för håret

Color Fresh från Wella är en suverän toning om man till exempel önskar nyansera håret. De har även en serie som heter Color Fresh Silver, bla i nyanserna /06 Violet och 8/81 Pearl Ash som fungerar mycket väl för att dämpa gula nyanser i ett blekt hår, vi har använt den ofta i skolan på kunder som har fått ett litet för varmt/gult resultat.
Personligen ville jag bara fräscha upp mitt hår idag så jag schamponerade in toningen i nyans 10/36 och lät det verka 20 min. Resultatet var en varmare, lite guldigare ton med nyanser av aprikos.
Man kan antingen applicera Color Fresh som en vanlig toning men enklast är att schamponera in den (den är mycket löddrig) och låta verka 5-20 min. Finns att köpa hos frisör eller via nätet. Toningen tvättas gradvis ur.




Wella Color Fresh


Wella Color Fresh Silver

Kommentarer
Postat av: sanela

Hej,

en fråga bara:). När jag tidigare blondera håret så använde jag mig av silverblond från swartzkopf 12.2, men denna färg har nu utgått:). jag såg här att du la upp någon färgtoning, silver. kan man köpa det hos vilken frisör som hellst, och det är något de säljer? Hur ljust kan det bli, tänker bara så att det inte blir heeelt fel:) och är det det bästa sättet att få en askigare, silvrigare nyans istället för den gula?

2010-05-03 @ 10:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0