Goodiebag från HÅROLOGI

Frisörskola - måndag
Idag var klasserna på besök på HÅROLOGI i Spånga.
Riktigt kul att se deras tillverkning av hårvårdsprodukter, de är ett av få företag som tillverkar sin egen hårvård här i Sverige.
Vi fick rundturer samt göra ett hårtest, vilket var riktigt kul. När vi fått resultat på våra test fick vi en goodiebag med schampo och balsam som passar den aktuella hårtypen testet visat.
Jag fick schampo och balsam ur serien FIL, (för personer med fuktälskande - HYDROFILT hår.)
FIL-serien lämpar sig för dig med tunt, fint hår som drar till sig fukt, lätt blir platt och trasslar sig vid hårtvätt.
Hår som är Hydrofila behöver byggas upp. Produkterna i FIL-serien innehåller stärkande aminosyror och många andra vårdande substanser.

'

För personer med fuktavstötande hår, HYDROFOBT hår, finns FOB-serien. Har man hydrofobt hår innebär det oftast att man har ett  grovt, hårt och sprött hår, som torkar snabbt och är svårt att forma. För att göra håret smidigare och mera formbart innehåller produkterna i denna serie framför allt effektivt fuktighetsgivande ämnen.

Schampo ur FOB-serien

Det finns även  en FIL/FOB-serie som passar alla hårtyper - både hydrofila och hydrofoba. Bra till hår som lätt  blir nedtyngt och livlöst.

Jag passade även på att köpa ett schampo ur Amazing Colour Schampo serien, det är ett färgschampo som förbättrar och fräschar upp tonen på färgat hår och ger glans och lyster. Mitt val av nyans blev Honeygold.


Kommentarer
Postat av: Emmis

Hejsan! tjusig blogg!

Nu har jag klickat mig fram och hamnade då på din blogg^^ Undrar om vi ska följa varandra på bloglovin (= Säg till när du lagt till mig så lägger jag till dig! Kram på dig (=

2009-05-11 @ 21:03:02
URL: http://flickanemmis.blogg.se/
Postat av: malin

gud va roligt att få besöka hårologi..:D

2009-09-19 @ 12:17:07
URL: http://framtidensfrisor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0