Saker vi gör på frisörskolan....

....när vi har raster, tråkigt, etc: leker med varandras hår! Superkul. :)
Min klasskompis ska ha mig som långhårsmodell i augusti så hon har övat, touperat, och fixat på rasterna.
Blir så spännande att se vad hon designar för uppsättning till hennes prov efter sommaren.


Två små inbakade flätor på sidorna blir en söt vardagsfrisyr


Åh, här blev mitt hår så touperat att det var smärtsamt att se :) Min klasskompis övar uppsättningar. Får se vad hon hittar på till slut. Här är håret tuouperat, uppsatt i två tofsar sedan inlindat i hårnät, och hårnålar är instuckna för att få en form.


Lockat med plattång. Locka först, spraya och separera sedan lockarna med fingrarna.


Fönad av klasskompisar. Papawee, till vänster, är den bästa "fönerska" jag någonsin träffat. Hon är ursnabb och extremt duktig på att få håret skinande blankt och rakt, bara med fön o borste.


En till fläta.


Färgar klasskompis hår

Kommentarer
Postat av: Amanda

Du har så otroligt fint hår! =)

2009-06-12 @ 16:57:28
URL: http://amanddaj.blogg.se/
Postat av: Ellen

Jag blir så sugen på att bli frisör när jag ser dessa bilder:). Det verkar som en otroligt rolig utbildning. Sj gick jag Sam-sam så det är kört för mig:P.

2009-06-13 @ 17:01:37
Postat av: Tindra

Ellen: ja, jag gick handels på gymnasiet, ville sedan bli frisör men fanns bara privata frisör utb. Men, sen hittade jag denna frisör utbildning- den är csn berättigad sedan i februari i år! Inte hela avgiften lånas av csn dock, men typ hälften. superbra :)

2009-06-13 @ 17:50:25
Postat av: Amanda

Gud vad snyggt.. :) Älskar den första bilden med flätan, så sommrigt och fint! Du har fint hår btw! Kram

2009-06-14 @ 02:28:10
URL: http://koock.blogg.se/
Postat av: Tomas Edlund

Inbakad fläta är det enda jag suger på, verkligen suger. Gör en instruktionsfilm:)



Tomas,

Wella Chefstylist

2009-06-23 @ 15:43:26
URL: http://underluggen.se
Postat av: hanna

gud vad roligt ni verkar ha :) Jag ska börja på frisörcentrum fast i Falun nu i augusti :) Fattade inte först att du gick på frisörcentrum men sedan såg jag en bild på en lärare som jag kände igen....



jag längtar verkligen!

2009-06-23 @ 19:45:06
Postat av: MISSEXTRA

Gud, vad fint hår du har!! Hur har du gjort för att få det så himla snyggt??:)

2009-06-24 @ 23:51:59
URL: http://carrosfashion.blogg.se/
Postat av: TINDRA

HANNA- vad kul :) det är en suverän skola! lycka till :D

MISS EXTRA- jag har gått från svarthårig till blond på ett års tid, med hjälp av en super duktig frisör då vi gjorde folieslingor var tredje månad och tillslut, efter ett år som sagt, blev det så här :)

TOMAS - Haha, ja tyvärr har jag inget att filma med. Jag har faktiskt lånat hem en flätbok över sommaren för gud vad jag älskar flätor! :))fiskbensfläta är en storfavorit.

2009-06-25 @ 18:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0