Test: Kerastase färgbevarande serie vs Sebastian

För en tid sedan skrev jag inlägg om att både Kerastase och Sebastian kommit med nya färgbevarande schampo- balsam - och vårdande produkter. Självklart har jag testat båda två, hårfjant som jag är.

Kerastase
's färgschampo Baum Lavant är paraben- och sulfatfritt, vilket minskar slitage på hårstråt och lämpar sig bra för hår som blöder mycket färg. Det löddrar inte, och visst känns det lite konstigt att tvätta med det första gången just för att det känns som man försöker tvätta håret med ett balsam. Men tillsätter man lite, lite vatten löddrar det lite mer och blir enklare att jobba med.
Schampot är mycket vårdande. Det används inte med balsam, utan när håret är fuktigt ska man spraya i Chroma Crystal, en glans- och fuktgivande spray.
Så vad tyckte jag?
Håret kändes mycket mjukt, lent och följsamt, nästan som täckt av en mjuk hinna. Jag tror det är rent psykiskt men jag vill att schampon ska löddra ordentligt för att håret ska kännas riktigt rent. Man är så insnöad på att det ska löddra! Man bör, om man använder detta schampo, tvätta håret var fjärde gång med ett annat färgbevarande schampo just för att Baum Lavant är så otroligt milt och inte rengör lika djupt som ett "vanligt" schampo med sulfater i. Detta är absolut en bra serie, bra för Er som har hår som verkligen blöder färg.




Sebastian
kom med två färgschampon, Mono och Multi, för enfärgat och för flerfärgat/slingade hår. Balsamet är det som är annorlunda, det är i mousseform så det ska tränga in överallt och reparera/försluta varje fiber i hårstråt. Schampot älskar jag, det är drygt, doftar gott och löddrar rikligt (återigen, psykiskt). Balsamet är fluffigt och lätt att applicera, men viktigt att låta det verka i några minuter just för den utredande effekten. Den här serien tycker jag väldigt mycket om och håret känns bra av den. Så det här är vad som används i mitt badrum just nu!





Kommentarer
Postat av: Emma

Jag hade nog inte heller tyckt håret känts rent om inte schampot hade löddrat!

2011-03-19 @ 21:55:30
URL: http://ehmsii.blogg.se/
Postat av: Caroline

nja jag vill allt ha det där "cleansing balm". tror det kan funka bra mot mina torra toppar!

2011-03-19 @ 23:15:53
URL: http://makeupedia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0