Roliga foton från skoltiden

Idag när jag satt och rensade lite i datorn hittade jag några gamla roliga bilder från skola, praktik osv. Vissa ögonblick man minns med skratt, svett och tårar. Här är några av de foton jag stötte på


Första färglektionen på en "riktig" människa. Här penslas det med stor precision. Modellen blev bra iallafall, thank god.


Här sitter jag med papiljotter (spolar) i håret en eftermiddag när vi hade lite egen hårvård. Snygg tant.


Och en dag beslöt jag och en klasskamrat oss för att leka med permanentspolar och rulla upp mitt hår. Men mitt hår är djävulskt tjockt, så topparna längst in hann inte torka och blev slappa. Ser ut som en kerub, typ. Haha!


Vårt klassfoto som togs första veckan, tror jag. Gud, vilken entusiastisk klass? Nja, inte det bästa klassfotot i världen :-)


Jag blev kär i min lärares fralla, Berra, och gosade med honom varje rast. Nästan.


Detta foto togs en eftermiddag då det var så varmt att vi bad att få hålla lektionen utomhus. Vi övade läggning. Jag höll på att garva ihjäl mig när jag såg mig i spegeln. Helt plötsligt blev hela gruppen sjukt glass sugna och på något vis föddes ett vad där jag blev utmanad att gå till närmsta Konsumbutik i papiljotter. Priset: en glass. Gjorde jag det? Japp.

'
Jag övade mycket föning på systers vän K under min praktikperiod. Här är ett kollage från en av de gångerna. Syster var givetvis med och tjuvkikade.


På praktiken fanns även den här godbiten som jag blev kär i.


Jag gjorde min första (och hittills enda) afropermanent. Det är inte så efterfrågat. Men sjuukt coolt.


Sen blev jag så här galet rödhårig. Coolt var det. Definitivt annorlunda!

Kommentarer
Postat av: delinda

gillade din kerub-look =) och bilden på oss från Elmia!

2011-01-04 @ 10:31:40
URL: http://www.delinda.se
Postat av: Miss0 - mitt liv i Oslo

Du passar ju i alla frisyrer och färger :)

Hoppas du har en fin helg :)

2011-01-14 @ 16:14:10
URL: http://www.miss0.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0