Mot blondare tider. igen.

Jag är verkligen yrkesskadad på det vis att jag ständigt blir sugen på nya hårfärger. Nu har jag inte färgat håret sedan i september -10 och har bokat in en tid hos vår colorist på salongen i slutet av januari för lite välbehövlig makeover. Eventuellt ska jag spara ut luggen för en lite längre snedlugg, sedan ska han få packa mitt huvud fullt med blonda folieslingor och sedan någon eventuell nyansering om det behövs. Det här kommer slita på håret, men jag jobbar med hår och vet mycket väl vad jag utsätter mig för. Dessutom är mitt hår sällsynt starkt, och jag är inte rädd för att kapa av en del cm. Dock kommer det dröja ett tag samt några behandlingar innan jag är riktigt blond. Ska bli så kul. Jag älskar blondare nyanser, iallafall på mig själv.


Jag i dagsläget. Detta är min naturliga färg, kan man säga. Jag har minst 7 cm utväxt och inte färgat håret sedan september. Den färg vi la i då smälter bra in i min naturliga så man ser knappt någon utväxt kant.


Jag trivs mycket bra som blond.

Kommentarer
Postat av: Anonym

så fint hår :)

2011-01-06 @ 11:15:51
Postat av: Ida We

Fint hår du har :)

2011-01-14 @ 11:47:07
URL: http://idawe.blogg.se/
Postat av: Marieh

Gud vad du har fint hår! Både som blond och naturligt faktiskt :) du passar dessutom väldigt bra i lugg!

2011-01-14 @ 13:55:32
URL: http://mariehsvardag.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vad kul med ny hårfärg. Jag är också ganska sugen på det. Vet inte säkert vilken hårfärg jag har nu, nåt mitt i mellan allt, men nåt åt det blonda hållet är ganska lockande. :)

2011-01-17 @ 20:49:30
URL: http://borninmay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0