Hårförlänging: Weaving hos Gladys

Idag var jag åter hos Gladys på Brommaplan för att sy in lite nytt hår. Jag blev blond för ca en vecka sedan och klippte av rätt mycket. Jättefint blev det. Men jag ville prova på lite längd en sväng iallafall. Weaving är en metod som fungerar bra på mitt hår men jag har fått lite frågor om det. Vissa tycker att man tappar så mycket hår när man tar ut förlängningen, men vad man bör tänka på är att allt hår du ska tappa naturligt kan inte falla av på grund av weavingen, så när den tas bort så tycker man att man tappar jättemycket hår men det är gammalt hår som suttit fast under. (Men en del hår är mycket veka och går lätt av oavsett förlängingsmetod, alla hår kanske inte tål hårförlängning.) Men oftast är det att man inte tänker på just det faktum att håret inte kan falla av på samma sätt när ett träns sitter fastsytt ovanpå.
Hursomhelst, jag är nöjd, det är alltid lika trevligt att träffa Gladys!

Här följer ett litet bildspel


Före. en lite längre page.


arbete pågår


Tränsen sys fast i de tunna flätorna. Gladys gör de tunna flätorna förstärkta med syntetiskt löshår så det håller bättre. På afrohår räcker det med att fläta det egna håret, men vi skandinaver har lite vekare hår.




Efter


Inga flätor syns


Jag och syster Delinda som var med som sällskap.


Jag, Gladys och Delinda


När jag kom hem lockade jag det lite med en 21mm locktång, och borstade sedan ur lockarna lite. Hårnörd som jag är, man kan aldrig låta bli håret :-) Dåligt foto, skyller på Iphone. De andra fotona är tagna med systers superkamera.

Kommentarer
Postat av: Camilla

vad fint det blev :D

2011-02-04 @ 18:38:47
URL: http://camiillan.blogg.se/
Postat av: Tina (Beleza)

Wow vad fint det blev! :)

2011-02-04 @ 20:13:30
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Anonym

fint det blev!

2011-02-05 @ 09:39:26
Postat av: pernilla

skitsnyggt!

hårfreak som man är så funderar jag att testa på att göra en weaving nu, jag klippte av allt hår & var nöjd med det men nu vill man ha ite mer att arbeta med. har ungefär något mer än en decimeter hår uppe på hjässan, skulle du rekommendera weaving, om inte vad annars? tack på förhand!

2011-02-08 @ 21:56:00
URL: http://piel.blogg.se/
Postat av: tina

Vad snyggt det blev...kanske skulle skaffa en locktång jag har en plattång som man kan locka håret med..men tycker inte jag får till de snygga lockarna...är det smidigare att locka med en locktång?

Tack på förhand :)

2011-02-13 @ 23:58:51
Postat av: Eva

Hejhej, undrar om håret blir slitet av weaving? Jag sparar ut mitt hår men tar sån tid så jag börjar fundera på löshår!

Kommer det som jag sparat ut hittills bli förstört när jag plockar ut löshåret?



Tack!

2011-03-15 @ 11:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0