Ny favorit - restylane skincare

På ELMIA i helgen gick jag förbi en monter med Restylane Skincare som erbjuder produkter som är resultatet av omfattande forskning och kompletterar produkterna i Restylane familjen, men kan även användas som fristående hudvårdsprodukter. Vi talade med en mycket trevlig tjej där och fick några provpåsar med produkterna, bland annat rengöring, dagcreme och nattcreme. Jag testade dem igår och idag, de känns otroligt mjuka och härliga på huden.
Jag har haft problem med huden tidigare och är rätt kräsen med vad jag använder. Restylane Skincare beskriver produkterna såhär:

Hemligheten bakom vacker hud är balanserad återfuktning i kombination med bevarandet av en frisk och skyddande hudbarriär. Restylane Skincare kombinerar dessa två kvaliteter i en innovativ cremeserie för hälsosam hudvård, som kompletterar effekten av de injicerbara Restylane produkterna.
Jämfört med andra hudvårdsprodukter på marknaden är Restylane Skincare skonsamt mot hudens naturliga struktur och sammansättning. NASHA gelen ger cremerna en behaglig konsistens, bevarar fukt och tillför lyster.
Alla produkter i Restylane Skincare innehåller in­gredienser som är naturliga och finns i huden. I alla produkter utom rengöringen finns den pa­tenterade stabi­liserade hyaluronsyran som finns i Restylane och som i cremerna har bäddats in i ett mycket spe­ciellt nätverk av lipider. Den här unika kombinationen, som bara finns i Restylane Skincare, ger huden ett mycket bra skydd och återfuktar den - så att hyn behåller sin lyster.

Produkterna är relativt dyra, men jag tror det är värt det om man har en krävande hy som jag.


Dagcremen ligger på ca 500:- för 50ml.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0