hårtrubbel?

Frågor om hår? Shoot!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mitt hår är liksom sprött o spretigt. Ser liksom risigt ut även om jag anväder inpaktningar o dylikt. Rätt din kvalit'e och får lätt sliten effekt i topparna... blir galen. 'vill ha hästmans hår' eftersom det är så fint blir det lätt svårt att styla och alltid efter fönen blir det väldigt torrt även om jag dampar ner med massa produkter....



Vad ska jag hitta på?

2010-11-25 @ 21:30:37
URL: http://ellinorputyourbootson.blogg.se/
Postat av: Karin

Hur får man fin volym?

Har du testat Frank Provost? är det något att ha?

Räddning för slitna toppar?

Hur gör man så att håret håller sig hela dagen?

Kan man få håret att skynda på växandet?



Många frågor, jag vet! Är en riktig hårnörd och har testat allt!

2010-11-25 @ 22:14:46
Postat av: alicia

Finns det något sätt att få håret att växa snabbare eller är det bara en myt att det växer snabbare om man till ex. masserar hårbotten ofta?

2010-11-25 @ 22:34:39
URL: http://aliciahedin.blogg.se/
Postat av: Ran

Hej,

har länge funderat kring permanent. Har gått till flera salonger och jag så vitt jag förstått det så förstör det håret extremt mycket. Undrar om du har tips på hur man kan fejka krulligt hår. Har själv normaltjockt, en aning lockigt hår. Har överflöd på volym i håret.



Tack för en grym blogg.

2010-11-25 @ 22:45:51
Postat av: Angelica

vad är det mest skonsamma settet att färga håret blont på? (när man har rött hår som redan är otroligt slitet)

2010-11-25 @ 23:02:31
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: S p r a n g s t e e n

- Hur gör man sitt mahognybruna hår ljusare på bästa sätt för håret och för att det skall bli snyggt? Det är färgat (och jag vet inte allt jag har haft i håret) sedan innan. Jag vill inte ha det ljusblont utan mer mörkblont.



Tack för svar. Är ganska trött på mitt väldigt mörka hår och vill bara "liva upp" det lite.

2010-11-25 @ 23:35:37
URL: http://sprangsteen.blogg.se/
Postat av: Katarina

jag har fruktansvärt torr hårbotten och mitt hår blir fett väldigt fort. vad rekommenderar du? :)

2010-11-26 @ 00:37:22
URL: http://nilssonkatta.blogg.se/
Postat av: linn

vad ska man göra om man har elektriskt hår?:p

2010-11-26 @ 09:57:48
URL: http://lpettersson.webblogg.se/
Postat av: Palle

jag råkade lägga min fråga under löshårsinlägget där med Gladys.. men har en till fråga. är jävligt ljus lite åt det rosa hållet i hyn, har ljusblå ögon och är just nu galet rödhårig, mörkt men vill ha det där snygga courtney cox i cougartown håret. det är nånstans mellan svart och brunt. funkar det eller kommer jag se ut som ett perkele?

2010-11-26 @ 10:42:54
URL: http://paulagoesapocalypse.blogg.se/
Postat av: Adonia

Gillar din blogg skarpt! Jag har problem med mitt hår, det ligger ALLTID platt på huvudet med inslag av konstiga spret åt alla håll. Jag skulle vilja ha volym och hollywoodsvall med vackra vågor. hur gör jag då???:)

2010-11-26 @ 15:12:26
URL: http://adonia.blogg.se/
Postat av: anna

Mitt hår ser bränt och otroligt slitet ut även fast jag har slängt min plattång och klipper mig var 6:e vecka... vad ska jag göra!?

2010-11-26 @ 15:58:02
Postat av: Anna

Hej!

Om jag är blond, inte platina men nästan. och vill färga håret brunt. va måste frisören göra då? Jag av på ett ställe o de pratade om förpigmentering, vad är det? va måste de göra? är det en svår process eller?

2010-11-26 @ 19:18:28
Postat av: Sara

Hej, jag har lockigt hår och jag använder hårinpacking och balsam. Mitt hår blir mjukt förstunden men senare blir det tråkigt och trassligt.. några bra tips?

2010-11-26 @ 21:17:59
URL: http://saralindgren.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej!



Jag har mellanbrunt/ljusbrunt hår med lite röda och guldiga inslag. vill ha en fin beige blond, honungsblond färg..

har färg hemma som jag ska ta efteråt jag avärfgat. men ska jag avfärga så det blir blont eller oranget? Och om jag avfärgar så det blir blont, gör det nåt om det är lite gult eller? JÄTTE tacksam för svar!

Kramis

2010-11-27 @ 00:36:08
Postat av: Stina

Är det sant att shampoo öppnar upp hårstrået, att inpackning vårdar det, och att balsamet sluter hårstrået, och att man ska använda det i den ordningen?? Såg det på en annan frisörblogg ;)

2010-11-27 @ 14:05:12
Postat av: Yllet

Hej, jag har provat kreatinslingor och clip-on hårförlängning. Vad tycker du om tape? Så kallade skin wefts, tape-on etc. Jag har riktigt tunt hår.



Skulle du kunna säga för - emot för olika hårförlängningsmetoder? Och gärna för vilken typ av hår det ena eller det andra passar bäst.



2010-11-27 @ 16:21:39
Postat av: maria

Hej. Jag är naturligt blond, men funderar på att lägga en lite mer guldigare nyans på håret för att inte se så blek ut i vinter. Jag vill inte göra någon större förändring och definitivt inte bli brunett. Jag vill bara få en finare nyans. Så jag undrar om du har något tips till mig? Jag färgar håret hemma eftersom jag har lite skräck för frisörer :) Jag har inte ännu hittat någon frisör som jag skulle våga färga håret hos.. Och jag är lite pedant när det gäller hår.



En annan fråga. Jag köpte utomlands ett proteinschampoo som jag har älskat. Den är naturlig och innehåller inte en massa kemikalier (?). Den är slut nu och går inte att få tag i sverige. Har du något tips på något liknande schampoo som går att få tag i här?

2010-11-29 @ 12:24:28
URL: http://sattamaria.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag får fett hår snabbt, vad kan ma göra åt det? jätte irriterande

2010-11-29 @ 14:36:16
Postat av: samia

jag färgade precis håret svart med permanent hårfärg, fast nu så ångrar jag mig. Skulle jag kunna typ färga brunt över eller blir det konstig färg?

2010-11-29 @ 21:16:44
Postat av: Julia

Fin blogg!:)

Jag duschar alltid 5 eller 6 dagar i veckan, är det jättedåligt för mitt hår? Blir det lättare smutsigt då?

2010-12-19 @ 00:19:59
Postat av: Sabina

Jag hade jättelångt hår och nu ångrar mig att jag klippte av det... Har du några knep hur det ska växa snabbare, finns det någon mat eller inpackningar?

2011-01-14 @ 12:18:22
URL: http://Plumcake.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0