Klippt??

I veckan ska jag klippa mig, men vete sjutton hur! Min dröm är långt hår, jag älskar det, och har haft mycket extensions i mina dar. Dock verkar mitt egna hår äta upp sig själv när det kommer strax nedanför axlarna. Det är redan poröst med tanke på att jag gått från svart-->blond-->röd-->brunett på cirka 1,5 års tid, vilket kan bidra till att topparna inte orkar och börjar snaska på sig själva vilket resulterar i en liten naturlig klippning. (Som jag inte vill ha, suck!)
Så frågan är nu om jag bara ska fega och toppa håret, kämpa vidare för mina längder eller om jag ska vara brave nog att klippa en cool page, eller en riktigt tuff, kortare frippa?
Jaja, jag som blivande frisör borde banne mig ha lite krut i mig att våga göra ett klipp, jag har ingen ursäkt för min feghet :)  Att googla på hairstyles eller köpa mig några frisyrtidningar kanske är en bra idé.
Skulle Ni våga klippa er kort?


Jag är van vid lite längder..



Kommentarer
Postat av: Junitjej

Själv passar jag inte i långt här. Jag tycker det är svårt att få volym i det då. Det är enklare med kort hår.

2010-05-09 @ 08:27:52
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Sabina

Vad söt du är =)

2010-05-09 @ 09:08:12
URL: http://missmalmberg.blogspot.com
Postat av: Emelie

Jag klippte mig till axlarna förra sommaren och var hur nöjd som helst. Funderar på att göra det igen men är inte helt säker ännu så det får vänta tills jag bestämt mig =) Men gud var håret kändes fräscht efteråt, allt slitet försvann ju!

Bra blogg förresten :)

2010-05-09 @ 11:50:13
URL: http://pancaakes.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Hej! Läste att du studerar till frisör, vilket jag också gör. :) Jag har snart läst klart första terminen. Läser 1,5 år. Sen går vi som lärling 1,5 år. Hur lång är din utbildning? Just nu känner jag att jag har tappat suget. Jag är 19 år och hoppade på utbildningen bara ca 6 månader efter studenten, och eftersom det är myk mer plugg än vad man tror så känns det så jobbigt. Men jag skulle ju tro att det kommer och går. Men just nu skulle jag vilja hitta motivationen igen, har du något tips? Känner mig stressad över allt snacka om gesällen och sånt där.

2010-05-09 @ 14:50:11
URL: http://jenkanz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag gick ifrån skulderlångt till öronlångt på ett klipp..



Det bästa jag gjort i hela mitt liv tror jag :)



http://natalysdaily.blogg.se/2009/september/gamla-irly-vs-new-irly.html#comment

2010-05-09 @ 20:39:51
Postat av: Lance

Jag vill ha toklångt hår och kan få det utan problem, men när jag väl är där med det långa håret o allt så pallar jag verkligen inte ta hand om det, dvs allt tjafs med inpackningar hit o dit, det tar enormt lång tid o tvätta o torka etc. Har mer eller mindre under hela mitt liv haft ner till the ass crack, det är först nu på senare tid som det blivit kortare och kortare, nu bara ner till bröstvårtorna ca. Saknar ju det långa, samtidigt som, det är så otrooooligt skönt att vara "korthårig".

2010-05-10 @ 12:02:35
URL: http://lancia.blogg.se/
Postat av: Mia

Det längsta klippet jag har gjort var när jag klippte bort 20 cm av mitt hår :P Var aningen läskigt att se hur mycket hår som hamnade på golvet och se hur långa hårstråna var som åkte bort. Därefter klippte jag ytterliggare 5-10 cm. Men måste säga att jag trivs bäst i axellångt hår dock ^^

2010-05-11 @ 14:04:33
Postat av: caroline

fin du va!:)

2010-05-12 @ 10:22:24
URL: http://carolineklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0