Våga permanent!

Något som kommit mer och mer senaste tiden är permanent. Detta som var förknippat med Agda 85år hos kvartersfrisörskan har spridit sig mer och mer bland unga. Världen har väl äntligen hämtat sig från 80- & 90-talets hemska permanentfriss.
På visningar blandas permanent in hela tiden, både på kille som tjej.
Personligen skulle jag älska att få en permanent, men tyvärr är mitt hår för överpreparerat för en sån behandling så jag får stå över.
Men ni som kan, prova! Man kan variera sig oändligt, stora lockar, vågor, krus och varför inte en afro?
I helgen på Wella fick jag rulla en afropermanent på en modell. Efter många timmars slit så kunde hon ståta med en riktig prakt-afro. Mycket coolt!
Modellen i fråga ingick i en av Wellas trender för året - Nomad Couture. En trend som tagit sin inspiration från resor, platser och människor i världens alla hörn. En snygg trend med lite etnisk touch.


Så här såg modellen ut alldeles efter permanenten


På visningen


Kommentarer
Postat av: Sabina

coooolt ju :D

2010-01-14 @ 20:10:37
URL: http://missmalmberg.blogspot.com
Postat av: Mimmi

Vilken bra blogg du har :) Har kollat igenom och fått massor med bra tips.

Sitter just o funderar över SYOSS/Tresemmé, så därför hamnade jag här!

Har funderat länge på detta med permanent. Jag köpte nyss en iCurl och lockar nu håret väldigt ofta. Älskar att ha lockar! Går det att få till så det ser naturligt o snyggt ut, men inte för mycket? O sliter det inte väldigt mycket?

Långt inlägg blev det här ;)

2010-01-15 @ 17:23:59
URL: http://eightshadesofgrey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0