Styling enligt Sebastian Professional

Sebastian har väldigt bra stylingprodukter, Whipped creme har jag skrivit om förut, liksom deras glans spray Halo Mist som jag är totalförälskad i. De är även otroligt skickliga på styling, och här är några bilder på hur Sebastian själva tycker vi ska se ut i håret.


Denna kommer från Volupt-trenden. Volym, volym och ännu mer volym är ledordet.
Tvätta håret med volymgivande Volupt Schampo och avsluta med Volupt Balsam. Spraya sedan håret generöst med Volupt Spray, och föna håret medan du borstar det samtidigt. Rulla sedan upp håret med stora spolar och låt dem sitta i tills håret svalnat helt. Ta sedan ur spolarna, borsta lätt ut lockarna och toupera intill hårbotten. Avsluta med Volupt Spray.



Denna snygga frisyr är även den från Volupt-serien. Tvätta håret med Volupt schampo och balsam.
Applicera Mousse Forte i handdukstorkat hår och föna med borste. När håret sedan är torrt lockas det med locktänger i olika storlekar, från liten till stor, och gärna även en spiraltång. Gnugga lockarna mellan fingrarna när de svalnat för en lite busigare look.



Den här frisyren är grym! Förbered håret genom att tvätta med Volupt-schampo och balsam. Spraya sedan Volupt Spray vid hårrötterna. Föna håret med borste, borsta håret uppåt och bort från ansiktet. Toupera vid rötterna och på toppen av huvudet, och fixera med Shaper Zero Gravity Spray.



Den här looken kommer från Texture-kollektionen.  Rakföna luggen med hjälp av en kam. Resten av håret fönas med paddelborste för att skapa rörelse i håret. När håret är nästintill torrt, applicera Microweb Fiber, arbeta dig från topp till botten. Lek och forma fram textur.


Look från Reinvention-kollektionen. Applicera Whipped Crème i torrt hår. Locka sedan håret med locktång, men inte ända in mot rötterna. Arbeta/dra igenom varje lock med fingertopparna för att skapa rörelse. Applicera Whipped Crème igen för att fixera och separera topparna. 
 


Även denna från Reinvention. Spraya Potion 9 Lite på fuktigt hår. Produkten gör håret fylligare medan den tämjer frizz och vårdar hårets struktur. Föna håret, applicera sedan lite Taming Elixir för separation och rörelse i topparna.

Alla produkter finns att köpa hos frisör eller online, vill du läsa mer om dem samt se pris så finner du dem bland annat här

Kommentarer
Postat av: zaida

ge mig skoorna högst upp !

2010-08-15 @ 09:46:46
URL: http://zaida.devote.se
Postat av: Emelie

Hej! Hittade din blogg och den verkar jätteintressant :D jag har ingen att fråga alls och jag hittar inte direkt någon bra sida som förklara hur jag ska göra. Jag ÄLSKAR marilyn monroe och hennes stil. Jag hade jättegärna velat ha hår som henne. En där hon har sina lockar och en där hon har mer volymhåret som var populärt på 50talet. Page med volym. Hade du kunnat förklara för mig hur man ska göra?

tack på förhand :)

2010-08-16 @ 01:14:50
URL: http://elemie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0