Sprakande höst & kylig vinter

Det är härligt att ändra hårfärg efter årstid, det behöver självfallet inte vara någon stor färgprocess, det kan räcka med en toning eller en nyansering. På hösten drömmer många om lite brunare eller rödbruna toner, och det är väldigt snyggt. Dock kräver rött hår mycket jobb, det kan vara svårt att få färgen att sitta. Viktigt är då att ha bra färgbevarande schampo/balsam/inpackning och ett tips att bibehålla färgens intensitet är att tvätta håret med Wella's Color Fresh toning. Använder du den som schampo blir det lite mildare färgförändring, vill du ha kraftigare resultat så använder du den som en toning. Jag använde den mycket när jag var intensivt rödhårig, men även Goldwell's toningsmousse är bra, liksom Sebastians Cellophanes (som du dock enbart kan göra hos frisör)
Här är lite höstsprakande inspirationsbilder









För dig som inte vill bli eldigt röd så är honungs och bärnstenstoner i brunt hår ett väldigt snyggt alternativ. Mustiga, bruna toner med inslag av chokladbrunt, rött, och caramel blir hur snyggt som helst med nya höstgarderoben.
Så här kan höstens brunetter se ut







När sedan frosten börjar krypa fram och marken täcks av snö kommer de kalla, bleka blondinerna fram. Violetta, askiga, kalla toner som matchar det isiga vinterlandskapet.
Vinterns blondiner






Vilken årstid är du?

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vilken toning rekomenderar du om man vill ha den röda färgen som på första bilden?

2010-08-17 @ 19:29:01
URL: http://www.palequeen.blogspot.com
Postat av: Anonym

HEJSAN ALLA VACKRA MÄNNISKOR



Ni kan besöka min modell&stylistblogg och även ansöka till att STYLAS GRATIS (värde 2000:- och gratis hudvårdsprodukter! )



Alla kan lyckas i livet, själv går min karriär spikrakt uppåt och jag är ett AFFISCHNAMN nu på träffpunkten!



våga lyckas i livet, vi tjejer kan!



lots of love!

- Miss Bill



www.sarabillstroom.blogg.se

2010-08-20 @ 13:32:22
Postat av: sara

Hejsan :D Var med och tävla om veckans fokus!

Skriv bara "jag vill bli veckans fokus" EN gång så kommer du någon vecka bli veckans fokus och synas i min meny en hel vecka :D Klicka på direkt-länken och var med :D http://ensara.blogg.se/2010/august/veckans-fokus.html

KRAM

2010-08-21 @ 11:34:24
URL: http://ensara.blogg.se/
Postat av: LaLizita

Åh, en sån snygg höstig brunett vill jag bli! :) Synd man inte har råd att gå till frisören och färga det för tillfället :(



Kul du gillade underkläderna ;) Spring till lindex vettja o överraska din kille ;p



Kram

2010-08-25 @ 20:10:17
URL: http://lalizita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0