Wella färginpackning - rädda mitt röda hår!

Ett stort problem man har när man som jag gått från blekt blondin till rödhårig är att färgen "blöder" dvs den rinner av, och blir dassig. Det vill jag inte, självklart önskar jag en så intensivt röd nyans som möjligt när jag nu tagit steget in i rödtopparnas värld. Jag har redan kört på Wella's Color Fresh toning för att fräscha upp färgen, och häromdagen när jag via skolan var assistent på Wella gick jag hem med en liten godbit som tack för hjälpen, nämligen en färgmask.
Wella Lifetex Color Reflex Mask Red Hair är en inpackning med pigment som ger håret en fin lyster samtidigt som den vårdar håret. Ditt hår får intensiv vård och blir silkeslent och glansigt. Använder du den regelbundet ökar färgens intensitet och färgglansen förstärks.Den glansgivande formulan av näringsämnen
och extrakt från granatäpple tränger djupt in i hårstrukturen, och ger ditt hår en varaktig fin röd lyster.

Användning:

Fördela en liten mängd jämnt i fuktigt hår och massera in. Verkningstid 5-10 minuter, beroende på önskad intensitet. Skölj sedan ur noga. Färgeffekten håller 1-3 tvättar.

Ska bli spännande att se om det fungerar!


Masken finns även för blonda hår (för att motverka gulhet) och för brunetter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0