Flät teknik

Idag stod flätteknik på schemat och att lära sig fläta är verkligen något man som frisör har nytta av, inte minst när det gäller till håruppsättningar.
Vi gjorde inbakade flätor, fiskbensflätor, vävda flätor (där man kan jobba med upp till nio slingor åt gången! Istället för de vanliga tre) men även den klassiska flätan.
Riktigt kul var det. Flätor är ett sånt snyggt sätt att piffa till en frisyr.
Önskar jag hade en kamera så jag kunde lägga upp en liten film, men det finns mängder av videos upplagda på youtube där man kan florera bland olika flät lektioner.


Fiskbensfläta. Detta är min personliga favorit bland flätorna. Så snygg, och busenkel!


Fergie kör fiskben.


Man kan variera sig oändligt med flätor.


Lauren Conrad är nästan en liten frontperson när det gäller flätor. En enkel, inbakad fläta i luggen är man van att se henne i.


Kommentarer
Postat av: Rosida

Åh, vad snyggt! :D Gillar oxxå den första mest.

2009-10-26 @ 19:05:17
URL: http://beyondthesurface.blogg.se/
Postat av: emma

älskar flätor. Det är så bra med luggflätan om man inte har något hårband eller diadem eller hårspännen till träning, eller om håret helt enkelt är ivägen för ansiktet :P



Fergie hade ju en skitsnygg!

2009-10-26 @ 22:29:31
URL: http://emmariah.blogg.se/
Postat av: Maja

Hej! Hittade precis din blogg och du verkar vara riktigt duktig på färgning..så därför tänkte jag fråga om du kan hjälpa mig. Jag har ljusblont blekt hår som inte alls har någon lyster och ser bara allmänt slitet och tråkigt ut. Så jag tänkte om jag skulle lägga in en ljus blond toning eller lite honungsblonda slingor i för att göra det mer fräscht. Vad skulle du rekomendera för färg då? Alltså märke och nummer? Wellas verkar ju vara himla bra om man kollar här i din blogg:) Skulle bli jättglad om du svarade! mvh Maja

2009-10-28 @ 16:12:49
Postat av: TINDRA

MAJA- Det är jättesvårt att svara när jag inte sett ditt hår, blonda hår kan ha så många ljushetslägen. Men du kan säkert göra slingor, eller en nyansering kanske? Det är lite mildare än färg.

Ibland kan man också använda Wella Sunlights men det beror på, då den ger starkare resultat på ofärgat hår. Men den kan ge en jättesnygg, solkysst look. Den ändrar bara kanske 1/2 steg i nyans när man är färgad. Märke och nummer är som sagt svårt att säga, det är bäst att en frisör får titta på ditt hår och avgöra för det finns som sagt massor av olika blonda ljushetslägen och så måste man se hur ditt hår ser ut om det är jämnt färgat, hur poröst det är osv.

Lycka till!

2009-11-06 @ 14:16:51
Postat av: Ellen

Skulle inte du kunna spela in en video om hur man gör en fiskbensfläta?? :)

2010-10-16 @ 13:42:53
URL: http://kameraellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0