MAGO's verk på Judiska muséet

Lördagkvällen spenderades på galainvigningen av MAGO's samlade verk på judiska muséet och tillställningen var signerad Michael Bindefeld.
Efter att vår kulturminister förklarat utställningen invigd fick vi florera lite i MAGO's värld och för en tecknar tjej som mig så är det som att kliva in i ett godisland. Vi fick se vackra skisser och sedan den färdiga skapelsen, i allt från revyer till teater och film. Varje klänning kompletterades med en liten text och foto från den aktuella filmen den skapats till.
MAGO's modeskisser fanns inglasade och de var en fröjd för ögat. Även hans brevväxling med Marlene Dietrich, skådespelerskan, fanns att läsa.
Det bjöds på champagne och små rätter, såsom MAGO's variant av Ceasar sallad, en saffransinkokt risotto, baguetter med Barbeque lax röra och ljuvliga små Petit Fours med diverse fyllning.
Tyvärr är inte bilderna tiptop, lite blixtar syns här och var.



Fantastiska skisser






Skiss till Marlene Dietrich


Vackra klänningar


Jag vid en av favoritklänningarna


En klänning till en hushållerska. Coola klänningar husorna hade förr i tiden.


Blandade verk


Kommentarer
Postat av: HannahSthlm/Johanna Törnqvist

Så otroligt vackra klänningar,skisser och DU:)!



Om/när du har tid kan du kanske skicka ett mail till moi angående rosa eee asus?



[email protected]



Har ju LG X110 eller vad den heter. Den lilla första rosa bloggdatorn på 1 kilo. Dock behöver den repareras och den stora andra laptopen jag har är helt klart otymplig å släpa på:P

Men vi kanske kan höras vidare på mejlen om du icke redan sålt den. Jag ska försöka besluta mig i frågan!Så snart jag bara kan! Varför är sådant så svårt..ibland...att besluta sig;)



Kram och Godnatt.

2009-11-03 @ 00:38:10
URL: http://www.hannahsthlm.se
Postat av: Clemento

Thank you! You often write very interesting articles. You improved my mood.

2009-11-03 @ 06:13:19
URL: http://www.trustpharmacy.name/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0