cut

Frisörskola - Onsdag
Idag fick vi klippa ett helt huvud för första gången, det var riktigt kul.
Tidigare har vi klippt på små hair pieces men idag var det alltså dags.
Vi klippte en enkel helform sedan körde vi en klippning med kniv också för att sedan volymföna och ge dockan ett riktigt glamour svall med hjälp av lite spolar.
Resultaten av stylingen varierade, men min docka såg ut som en såpastjärna från 70-talet. Det var hon nog nöjd med.

Dagen avslutades med att vi fick ta en varsin sk skräp docka (de har varit med om en hel del experiment) och klippa och styla den efter eget önskemål.
Min docka hade svart/slingat hår i olika längd så hon fick en lite mer damig frisyr i en kort pagemodell. Fab. Mycket Drottning Silvia-aktigt stylat, det var riktigt kul att försöka föna till en sådan frippa.
Självklart tappade jag mobilen i golvet så nu funkar den knappt och inga bilder får jag fram.
Nä, nu blir det jag som skaffar en bra digitalkamera att fota mina "framgångar" med. :) 

En sagolik, sensuell Rapunzel får istället avsluta dagens inlägg.


Kommentarer
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

svar: hahahaa, jag tror du har rätt :p



varsågod =)

2009-03-11 @ 19:31:30
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Anonym

hah låter kul!, antar att du ska bli frisör eller något.

2009-03-11 @ 19:41:04
URL: http://attvarakonstig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0