Skönhetsfavoriter

Dagens favoriter fortsätter i sommarens tema, nämligen Brun utan sol, bronze puder, ett somrigt blush och lite annat smått och gott.

Bronze puder från NOUBA. (235kr, eleven.se) Det är underbart! Svep med en stor puderborste över ansiktet eller ge dina kinder en sollkysst touch. Pudret har ett ursnyggt skimmer och blir inte så där orangerosa som vissa solpuder blir, vilket jag verkligen avskyr!



Selftanner från Piz Buin. Ger en ursnygg bränna, doftar gott och är enkel att peela bort när färgen börjar flagna.
Jag brukar peela hela kroppen med härliga body scrub biten Buffy från Lush (79kr) sedan smörjer jag torra områden som knän, armbågar och händer med Dream Cream (159kr, Lush). Därefter applicerar jag denna b.u.s. favorit.

Blush i färgen Celestial från FACE STOCKHOLM. Underbart, persikofärgat rouge. En favorit sedan många år tillbaka.


Honey Trap läppbalsam från Lush (69kr)med smak av vit choklad och vildapelsin. Innehåller bla vetegroddsolja, honung och shea smör. Detta är en lifesaver för mina torra vinterläppar.

Jag vill påpeka en sak om det hypade läppbalsamet Rosebud:
Jag avände det och visst var det bra i början men sedan kändes det som om jag fick smörja och smörja och aldrig blev det riktigt mjukt och förklaringen ligger i att läppbalsamet har petrolatum som huvudingrediens.

Petrolatum är en  mineral olja. Mineral oljor är inte alls bra för huden och har inget med nyttiga mineraler att göra.
Mineral oljor utvinns ur bergolja. Andra produkter som produceras av bergolja är tex asfalt, bensin, fotogen, läkemedel och eldningsolja. Vaselin som de flesta av oss känner till är det man får kvar vid destillering av fotogen. Hudvårdsprodukter och cerat innehåller ofta vaselin.
Dessa mineral oljor mjukar upp torr och narig hud genom att rent mekaniskt ge en fet yta men kan inte som vegetabiliska och animaliska oljor understödja hudens funktioner att själv bilda och behålla fett och fukt. Hud som ska hållas mjuk med mineralolja måste ständigt tillföras ny.
Mineral oljorna lägger sig som en tunn hinna på din hy och stänger till porerna och förhindrar utsöndringen av slaggprodukter.
Du kan uppleva att din hy känns mjuk till en början men efter en tids använding så förstörs din huds förmåga att andas och återfukta sig själv och du finner dig i en ond cirkel av evigt smörjande. (se tidigare inlägg om mineraloljor)


Maybelline's nya Colossal Volym Express är en grym mascara! Mina fransar blir långa och fylliga.


Denna har jag talat om förut men den är ju så bra så den är värd att tjata om. Too Faced lip Injection. Vilket plut!

Kommentarer
Postat av: NiNa

wee jättebra grejor=) tack för tipsen=)=)

2009-01-27 @ 07:37:46
URL: http://rrockygirl.se
Postat av: Victoria

Jättebra tips verkligen!

2009-01-28 @ 15:02:05
URL: http://victoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0