Permanent - för alla eller bara för tant Asta?

Frisörskola - tisdag
Vår träning på att rulla permanent fortsätter. Idag gjorde vi på varandra, vilket var så kul.
Jag fick en rullning med små spolar och både jag och resten av klassen fick oss ett rejält skratt när vi såg resultatet.
Jag såg ut som en blandning av Tant Asta, en kerub och ett lejon.
Skulle jag någon gång permanenta mig skulle det bli mer mjuka lockar. Tyvärr är permanent en omöjlighet för sådana som mig med blonderat, hårt preparerat hår då håret bara går av pga permanentvätskan.
Men jag får hålla mig till att rulla spolar och vara lockig för en dag eller två.




Det här ser bara för roligt ut som helst! :D Vilken rolig eftermiddag. Övriga elever fick blandade resultat, allt från helt fina lockar till för hårt sprayade korkskruvar.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jättebra blogg! :) tack vara dig beslöt jag mig för att gå till just Anna och se om jag kan bli ljusare i håret. Jag tror jag googlade på avfärgning så kom din blogg upp och sen fastnade jag! :)

2009-04-08 @ 22:13:13
URL: http://jennythornberg.blogspot.com
Postat av: Eva

Oj, ja herregud förut permanentade man sig ofta. Och varenda gång blev jag superkrullig och lovade mig själv att; "aldrig mer!". Sen blev det bättre efter ett par månader. Och så gjorde man det igen. Nu trivs jag bäst med att vara spikrak :-)

2009-04-09 @ 22:35:46
URL: http://spok.blogg.se/
Postat av: Josefine

Hej =) Jag har en fråga. Jag skulle vilja permanenta mig, lockigt. Ungefär som lockarna du har på denna bilden. Men jag vill inte att lockarna ska "sitta på huvudet" om man säger så.. Hur ska man göra då? Mvh. Josefine

2010-08-02 @ 14:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0