Fantastiskt vackra Victoria

Kronprinsessans bröllop är en dröm för en hår-skönhets-mode junkie som mig. Hon var fantastiskt vacker på middagen med regeringen som hölls den 18/6, med en alldeles underbar hårupsättning dekorerad med en pil, inspirerad av Amors pilar månne? En fin detalj tycker jag. Jag undrar om det är giganterna Peter eller Johan på Björn Axén som står för hennes frisyr, de brukar ha något med kungahusets håruppsättningar att göra.
Tyvärr luskade jag inte fram någon bild på Victorias hår bakifrån, men det kan man se på tex aftonbladets videoklipp.
På den stora bröllopsdagen är Victoria helt underbart vacker. Klänningen är en dröm, håret, slöjan och diademet är utsökta. En riktig sagoprinsessa, jag saknar ord.


Vår vackra prinsessa.


Vacker slöja, från 1800-talet om jag inte minns fel.





Vacker håruppsättning på den stora middagen dagen före bröllopet


Här skymtas hårsmycket i form av en pil.



En sak måste jag dock poängtera ang bröllopet. Fashionistan Ebba Von Sydow har ju bloggat om bröllopet och jag förväntade mig att hennes outfit skulle vara något riktigt coolt. Men denna klänning tyckte jag inte alls om, tyvärr. Besvikelse!


 På ett kungabröllop?

Kommentarer
Postat av: Ebba von Sydow, Svt.se/Ebbasblogg

Hallå! Tyvärr hade jag superbråttom, hade fem minuter på mig och hann helt enkelt inte - det var kaos! Jag kände att det var viktigare att hinna till vigseln än att byta kläder. Men men, det var tråkigt att du tyckte att jag var så ful. Godnatt! Ebba

2010-06-20 @ 05:56:33
URL: http://www.svt.se/ebbasblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0