Mataffären.se förenklar vardagen

Jag är en av dem som aldrig tagit körkort, har inte känt att jag någonsin behövt det. Förrän jag flyttat och plötsligt kommer tänka på hur tusan ska jag storhandla nu då? Utan bil? Åka buss med tjugo kassar? Jag som har ungefär 0 fritid?
Det här med att handla mat online har blivit en större grej på sista tiden. Jag har tänkt på det ett tag, är det dyrare, är det krångligt, hur fungerar det osv?
Slutligen så bestämde jag mig för att testa Mataffären.se som är ett nytt sätt att handla från Coop.
Företagets syfte med tjänsten är att förenkla din vardag genom att erbjuda Stockholms Färskaste och mest serviceinriktade butik.  Alla varor är uppdelade i tydliga och klara kategorier som gör det lätt att navigera bland fiskdiskar, frukt&grönt, mejeri osv.  Och för mig som gärna äter vegetariskt så var sajten en stjärna. Det fanns bra utbud av vegetariska alternativ, inte bara något trist paket falafel. (Som visserligen är gott, men det är inte allt vi vegetarianer vill äta)
Om varan du beställt eventuellt är slut i lager kan du pricka i om den får ersättas med likvärdig vara, vilket jag gillar. Man kan även köpa en färdig meny för en vecka, det finns en EKO hörna med mängder av varor och mycket mer. Det ska vara lätt att handla online, och det tycker jag Mataffären har lyckats med.
Jag beställde igår, och i förmiddags kom en mycket trevlig, glad kille och ringde på. Det kändes så löjligt enkelt! "Jaha, här har jag tre matkassar utan att behövt lämna hemmet."
Innan jag valde att handla mat online så jämförde jag priser, och det är likvärdigt med i "vanliga" butiker tycker jag. Det enda är att det kostar 85:- att köra hem, men vadå, det är det värt. Med råge!


Godsaker




Perfekt för stressade människor med lite tid!

Kommentarer
Postat av: Emma

aha, det skulle man kanske testa!

2010-08-05 @ 18:39:14
Postat av: Nathalie

Var det mycket dyrare än vanliga Ica eller konsum typ?

2010-08-05 @ 18:41:36
Postat av: LaLizita

Wow, det låter ju hur smidigt som helst!! :)

Men det är bara matvaror du får hem då? Vissa har ju sån tjänst att de skriver ut recept på middagar och skickar sedan hem alla ingredienser. Då vet man vad man ska lägga plus att man får hem allt man behöver :)



Kram!

2010-08-05 @ 19:02:31
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Tindra

Lalizita- det är både och, du kan beställa vad du vill eller välja deras färdiga vecko recept-tjänst. :)

2010-08-05 @ 19:11:37
URL: http://tindra83.webblogg.se/
Postat av: Marika

Superbra med vegetariska alternativ!

2010-08-06 @ 17:37:11
Postat av: Jeanette

85 är ju inte farligt! Man sparar ju både tid och bensin. Det här låter jättebra! Jag som både är vegetarian och gillar eko. Kan du inte skriva om hur det gick? Var det smidigt?

2010-08-07 @ 00:03:03
URL: http://gratistokig.blogg.se/
Postat av: Casper

Det är extremt dyrt jämfört med vad det kostar i butiker här i Göteborg, men man har ju hört att priserna är högre på ostkusten.



Hoppas mataffären öppnar här med.

2010-09-05 @ 14:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0