Angående det här med retusch

Många bloggare eller folk med bilder på sajter osv gillar att retuschera sina bilder och lika många människor gillar att klaga på det. Jag har ofta fått höra här på bloggen att jag retuscherar mina ögonvitor (???!) för att de är så vita. Nä, det gör jag inte. Dock har jag ibland lagt på filter på bilder som gör färger mer starka eller kalla, eller vad det nu kan vara. Men det där med ögonvitorna tyckte jag var riktigt kul. De är alldeles äkta. Men riktigt så vita är de inte idag efter en hård arbetsvecka med lite sömn :-)
När jag skaffade Corel Paint shop pro så älskade jag att leka med bilder, det var skitkul att lägga på lager, skin-smootha och göra tänderna vitare än brudens i pepsodent-white reklamen. Efteresom jag gillar att teckna osv så kunde jag sitta och leka i timmar. Men det här med att göra hakor/armar/ben/midjor smalare låter jag bli. Det är lite för mycket enligt min åsikt. Sen skulle jag nog vara jävligt kass på det också. En del gör det för att provocera, det är ju en annan sak. Men gör man det för att man inte tror att man duger, att man är smal nog, så är det tråkigt. Den där hetsen på size zero är galen. Tjejer borde få höra oftare att de duger precis som de är.


Jädrar i min låda, här har Tindra gått bonanza med Corel paint pro! Skin smoothing, tandblekning och en time-travel resa med 1800-tals kamera och detta är resultatet.

Kommentarer
Postat av: LaLizita

Sv: Tack så mycket!! Ja jag hoppas också :)



Hade jag bara vetat hur man fixade till sina foton hade det vart kul o göra nån gång men man ska ju så klart inte överdriva!



Kram

2010-08-07 @ 22:08:08
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: anno

Hej,allt bra idag?:)

2010-08-08 @ 12:25:38
URL: http://annnoss.blogg.se/
Postat av: Moa (:

du är jätte vacker, jag tror inte du ens behöver reduschera dina bilder. Du duger som du är (:

2010-08-08 @ 17:55:39
URL: http://moiish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0