En bebis till familjen

För en dryg månad sedan gick min älskade hund bort, han somnade lugnt in i hemmet.
Saknaden är stor, han gav oss nästan fjorton fina år.
Häromdagen kom hans aska tillbaka, så nu i dagarna ska mina föräldrar begrava honom i en lugn vrå i vår stora trädgård, under hans favorit träd där han alltid låg och höll koll på sina ägor. :)
Jag bor ju långt borta så jag får lägga en liten blomma på hans grav när jag kommer hem på besök.
Älskade lilla vovve, mitt hjärta värker av saknad efter dig ännu. Men du höll ut så länge du orkade och ska nu få vila i din lilla hundhimmel.


Mitt hjärta. Saknar dig.

Min mamma, hundälskare som hon är, ville skaffa en ny vovve såsmåningom.
Men, hon sökte en omplaceringshund den här gången för att hon kände att hon ville hjälpa någon vovve i nöd istället.
Då fick hon höra om en liten valp som inte blivit såld, utan fått stanna på kenneln i några månader, och hennes hjärta smälte. Hon hade inte tänkt skaffa ny hund så fort men ibland kan man inte planera allt.
Så om en dryg vecka kommer denna lilla skrutt hem till familjen, och vi funderar för fullt på namn.
Jag ska skynda mig hem och hälsa på familjens nya bebis, längtar så.


Lilla skrutten.

Kommentarer
Postat av: Linn F

Jag beklagar sorgen eller vad man nu ska säga.. och grattis till det friska lilla tillskottet :)

2009-09-26 @ 12:07:38
URL: http://linnfagerholm.blogg.se/
Postat av: Lissan.S

hej. har precis börjat läsa din blogg och jag blev helt fast:) åh vilken underbar blogg du har,inspirerande på alla sätt,gilölar dina inlägg om hår skarpt:) jag kommer fortsätta läsa din blogg varje dag!

P.s om du skulle behöva hårmodeller i framtiden så ställer jag gärna upp;)

2009-09-26 @ 12:48:34
Postat av: PA-Kickan

Nämen vad kul med en ny vovve i familjen, grattis o lycka till med namnval:)

Och såklart beklagar jag sorgen efter Z. Voffsingen som var så pigg o glad alltid. Må han vila i frid i hundhimlen.

2009-10-04 @ 23:01:45
URL: http://pakickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0