hur jag sköter min hud idag

Jag är fortfarande noga med min hy och har hittat några favoriter som jag använder.
Som rengöring har jag Face Stockholms underbara Botanical Cleanser och Balancing Toner och till det deras härliga dagcreme Seaweed cream. Dessa produkter är naturliga och fina mot min hy utan en massa kemikalier.
Jag har provat en massa rengöringar, dagcremer etc som ska vara för akne eller problem hy med resultatet att de har torkat ut min hy totalt istället. Så säkraste kortet för mig är att använda naturliga produkter som är snälla mot huden och som inte innehåller en massa kemiska ämnen. Ansiktsvatten med alkohol är totalbannat i min värld.
Jag använder även Face Stockholms powder foundation samt om jag vill ha en mer täckande, silkesmatt finish Kanebos oslagbara Total finish. När det kommer till concealer har jag fastnat för Makeup store's cover all blue när jag känner mig trött och blå under ögonen.
Naturligtvis måste man tänka på övriga aspekter i sitt liv som kan komma att påverka huden.
Drick till exempel mycket, ät frukt, multivitaminer, ta det lugnt med kaffet. Träna och ta hand om dig. Stress är hudens värsta fiende så lyssna på din kropp när det blir för mycket.


223360-9

Kommentarer
Postat av: Derya

hej, jag läste just ditt inlägg och det fångade min uppmärksamhet att du tycker att man ska vara försiktig med kaffet. Jag har problem med min hy men jag har aldrig tänkt på att det kan ha med kaffe att göra?

2007-05-18 @ 18:30:23
URL: http://deery.blogg.se
Postat av: tindra

Hej Derya!
Kaffe kan väl inte påverka huden direkt utan det kan ju bidra till att vissa blir uppstressade av koffeinet och stress är dåligt för huden. =)Men jag fick tipset att dra ner på kaffet iallafall. Koffein är ju inte bra för kroppen på många sätt. =)

2007-05-19 @ 11:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0