Bra vård för skadat hår

Mitt hår har varit med om mycket kemiska behandlingar och behöver därför god vård. Håret är även torrt och frizzigt av naturen vilket bidrar ännu mer till att jag behöver bra, djupverkande produkter.
Nedan har jag samlat några av mina favoriter för färgat, torrt och slitet hår.

KÉRASTASE
Kérastase är ett märke med bra produkter för olika behov. Det är ett av mina favoritmärken, produkterna ger resultlat men kostar också därefter.

BAIN DE FORCE
Detta är ett mycket härligt schampo för torrt och försvagat hår, det ska ha en uppbyggande effekt som får ditt hår att kännas starkare vid varje användning. Ingår i Resistance-serien som även har volymschampo, balsam, inpackningar och övrig hårvård.



BAIN MIRROR
Bain Mirror tillhör serien för färgat hår, skyddar håret och färgen och ger ditt hår en spegelblank yta.



CHROMA REFLECT
Chroma Reflect är en vårdande inpackning för färgat hår.



MASQUE INTENSE
Denna mask ingår i Nutritive-serien, och är en intensivt närande inpackning för kraftigt och mycket torrt hår. Det finns även lite lättare masker i denna serie. Jag valde den här för att det är en mask som passar mitt torra, grova hår.



Kérastase har ett stort utbud produkter för olika behov såsom känsligt, kraftigt, färgat och hår med speciella behov. Jag handplockade bara mina favoriter.


WELLA
Wella har även de ett stort sortiment men om jag får välja ett schampo och balsam ur deras produkter så blir det Rich Repair ur Lifetex-serien. Dessa produkter är återuppbyggande, återfuktande och mycket vårdande. Snäppet billigare än Kérastase.



FÖNPRODUKTER
Det räcker inte alltid med bra schampon och balsam, jag måste även ha bra produkter i innan jag fönar håret.
Här är mina favoriter.

KÉRASTASE Oleo Relax Slim är en produkt ur Nutritive-serien, en kräm som är till för väldigt svårformat, kraftigt hår. Den är utslätande och mjukgörande. Perfekt för mitt frizziga hår, det här är den bästa produkten jag provat!



WELLA
High Hair Style Foundation är en suverän styling primer som ger håret glans, skydd och stärker håret, allt utan att lämna en klistrig känsla. Sprayas på i fuktigt hår.



ANGEL
Hair soften spray återfuktar och ger nytt liv till torrt och stressat hår.



Kommentarer
Postat av: Valis

Hej Tindra! Hoppas allt är bra, du är så fin i din nya hårfärg :) Jag undrar angående Wella color touch-toningarna - sliter de på håret eller kan de t.o.m. vara bra och vårdande för håret? Tack!

2010-05-01 @ 16:46:04
Postat av: Sabina

använder själv Loreal :D

2010-05-01 @ 17:38:26
URL: http://missmalmberg.blogspot.com
Postat av: StyleFile

Masquintense var riktigt dålig tyvärr.. hjälpte ingenting på mitt hår :(

2010-05-18 @ 15:04:12
URL: http://stylefile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0