Praktiska & Teoretiska slutprov

Åh, nu var det ett tag sedan jag hann med ett inlägg här. Förra veckan hade vi praktiska prov i skolan och denna vecka hade vi teoriprovet, vilket man måste klara för att så småningom få ta gesällen.
Praktiska proven pågick under ett par dagar och det var lite olika moment såsom herr- och damklippning, slingor, färg osv.
Jag är glad att kunna säga att jag klarade alla moment, vilket är underbart skönt! Härligt att inte behöva göra om någon punkt.
Hur teoriprovet i måndags gick kan jag bara spekulera i, känner ni igen er i känslan att man pluggar som sjutton på det man tror skall dyka upp på provet sedan visar det sig att det är frågor om något helt annat på själva provdagen? Något man inte fokuserat så mycket på? Det är lustigt :) men jag hoppas jag klarar mig iallafall.

Nu är det bara tre dagar kvar av skolan, sedan skall vi ut på lärlingsår i 1 år och 7 månader. Spännande!

Nedan syns lite bilder på hur en läggning kan se ut, dvs "kort afton" frisyr, ett av momenten vi hade på provet.
Modellen är en jättetjusig dam i 70-års åldern som hade tålamodet att vara min övningsdocka.


Så här såg själva läggningen ut, med PivotPoint spolar i tre olika storlekar.


Resultatet, utkammat och touperat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0