Kurs med Sebastian Proffessional

Måndagen och tisdagen spenderade jag på Wellastudion där Sebastian hade kurs med sina looker Form, Flow och Flaunt.
Under måndagen färgades modeller och studion preppades, allt skulle göras klart till tisdagens kurs.
Tisdagsmorgonen bestod av lite klippkurs, mycket med kniv, och frisyrerna som klipptes knöt alla samman med de tre lookerna jag nämnde ovan.
Eftermiddagen bestod av praktiskt arbete för kursdeltagarna, och eftersom en modell bailade fick jag ställa upp som hårmodell.
Min frisör la i en underbar, proteinrik toning/inpackning som heter Cellophanes, i färgerna Hot Red samt Red Red, lika delar. Denna toning måste sitta i värme i cirka 20 min.
Sedan lockades håret med locktänger i tre olika storlekar, därefter touperades det.
Målet var att skapa rejält med volym, och frisyren skulle få formen av en trekant. Well, jisses vad volym jag fick!


Flow - lätta, luftiga, naturliga frisyrer


Form - släpp fram din kreativitet och skapa, forma, och styla i oändlighet



Flaunt - glans, skimmer - shine like it's no tomorrow


Cellophanes - toning som finns i nio nyanser. Endast hos frisör, den kräver värme för att aktiveras. Utan ammoniak och väteperoxid. Resultatet håller 4 - 6 veckor.


Här är jag nyfärgad och blir stylad


Crazy hair!


Kommentarer
Postat av: ellie

ååååh vilken snygg hår färg!

verkligen awsome!

2010-03-09 @ 20:37:55
Postat av: BLOGGEN OM SKÖNHET, HÄLSA, TRÄNING!

Oj så fint håret blev!! Älskar busiga lockar :) Kika gärna in på mina skönhetstips :) kram



http://www.sandragrefve.se/

2010-03-10 @ 07:55:56
URL: http://www.sandragrefve.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0