Grunden till en bra föning

Sedan jag av mina fantastiska handledare på min praktiksalong lärt mig konsten att föna snyggt med rundborste har jag gömt plattången långt in i garderoben. Den används  enbart till att locka håret nu för tiden, komiskt! Innan jag lärde mig föna korrekt så behövde jag alltid göra slutfinish med plattång för att få ner de envisa, frizziga stråna.
Förutom tekniken så vill jag ha en bra fön med kraftigt blås och bra munstycke, bra produkter och en bra borste.
Så jag tänkte lista mina favoriter.

Fön: Parlux 3500

Pris: från 1000kr och uppåt, beroende på butik. Bangerhead säljer fönen för 1.099:-.

Borste: Glanz rundborstar, L och XL är mina favoriter.


Dessa borstar har 10 speciella egenskaper, Glanz själva beskriver borsten så här:
Med Glanz  fön och utredningsborste kan du enkelt
forma ditt hår och få till din frisyr, med Glanz hårborstar märker du
stor skillnad som underlättar din styling.
Glanz hårborstar är skonsammare med de specialutformade
hårståna som ger dig bättre friktion samt är mjukare mot hårbotten.
Med ionic-teknologin gör att vattendropparna blir mindre
vilket gör att det går snabbare att torka håret och det sliter mindre
på håret. Keramik höljet gör att värmen fördelas jämt och
är skonsammare mot ditt hår.
Borstarnas pris ligger från 199:- och uppåt och du hittar dem här

Värmeskydd: Kerastase Ciment Thermique som är en värmeaktiverande produkt för försvagat hår.
Produkten skyddar och återuppbygger  under värmepåverkan vid användning av till exempel fön. Dessutom doftar den himmelskt!


Pris från cirka 250:- och uppåt beroende på butik. Återigen,Bangerhead säljer den till bra pris, 239:-.

Glans/finish produkt: Wellas High Hair Gloss Serum är en av mina absouluta favoritprodukter, den ger fin glans utan tyngd, har anti-frizz effekt även UV-skydd.


Pris ca 129:- och uppåt, finns hos frisör och webshoppar.

Tänkte avsluta med några foton av föningar jag gjort.










Kommentarer
Postat av: delinda

du är så duktig på att föna =)

2010-07-19 @ 23:23:32
URL: http://www.delinda.se
Postat av: tina

Vad snyggt!! Vad för borste och vad för hårprodukter behöver man ha för att det ska bli så snyggt. När jag fönar blir det burr av det hela.

Tack på förhand/ Tina

2010-08-09 @ 21:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0