Då var man caramel igen!

För ett par veckor sedan lade jag upp bilder med temat caramel. Jag ville ljusa upp mitt bruna hår och såsmåningom bli blond, men eftersom det tar lite tid så ville jag försöka få till en fin caramel ton så länge. Detta var inspirationen:





Så här blev det:

Före


Efter




Idag ser mitt hår fantastiskt ruffsigt och ofixat ut men det är så sjukt varmt, jag pallar inte styla :-) Det åker upp i en knut mestadels av tiden. Jag och min frisörklasskompis Emelie spenderade några timmar i värmen med att göra folieslingor. Vi har enbart blekt slingor, wellas blekningspulver med 4%väteperoxid. Jag var ju väldigt, väldigt rödhårig ett tag innan jag blev brunett, vilket gör att det blir väldigt varma toner nu när jag försöker ljusa upp det. En omgång till med slingor så blir det mycket bättre. Det är det här jag försökt få fram i tidigare inlägg, när man går från mörk till blond får man stå ut med lite koppriga, eventuell ojämna toner i håret, det blir så beroende på vad du haft i håret innan. Det är inget konstigt. En del av resan bara!

Kommentarer
Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-07-18 @ 16:54:29
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Lina S

Hej,

var jobbar du? vore kul att klippa sig hos dig,

Kram Lina

2010-07-18 @ 18:09:47
Postat av: sara

hej, hur kan man färga hemma från ljusblond till mellanblond utan att det blir grönt eller grått? :)

2010-07-18 @ 23:32:24
Postat av: Tindra

Sara: När man kommer till frisören och vill bli mellanblond från ett ljusblont utgångsläge brukar frisören ofta förpigmentera, oftast med rött, för att håret inte ska bli just grönt. Sedan lägger man på den tänkta färgen.

När det gäller hemma är det kanske lite trixigare, men välj ingen kall mellanblond färg, tex cendré eller ask för de innehåller fel pigment för dig, kalla nyanser kan göra att det ljusa håret slår över i grönt/grått. Så försök hitta någon färg med värme i, tex guld eller rött. Jag känner att jag inte riktigt vågar svara exakt hur du ska göra för jag har inte koll på hemmafärgerna som finns ute i butiker. Men kika in hos någon frisör och fråga om råd, de ser ju exakt hur ditt hår ser ut idag.

lycka till!

2010-07-19 @ 10:58:58
Postat av: sara

okej, jag köpte någon guldblond färg så tänkte testa med att göra lite slingor med den färgen å se hur de blir. vågar inte färga hela håret direkt ifall det skulle bli fel.

tack så jätte mkt för tipset å tack för en bra blogg!

2010-07-19 @ 21:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0