Föning med Kerastase

Idag hade jag söta Kajsa på salongen där jag praktiserar. Kajsa är min fön modell, hon har perfekt hår att öva snygga föningar på. Det är svårare att göra en snygg föning än vad man kan tro. Killarna på min salong är helt enormt bra på detta, jag blir lika inspirerad varje gång jag tittar på när de arbetar.
Jag försöker plocka upp så mycket tips jag kan från dem, och nu börjar det visa resultat.
Kajsas hår blev riktigt bra. Men det krävs en del övning till.
Jag använde produkter från Kerastase anpassat för hennes hår, allt ifrån schampo till hårmask och sedan en suverän creme i håret som motverkar frizz och gör håret följsamt. Kajsas hår är extremt tjockt och lockigt när det är blött, så Oleo Relax serien passar henne utmärkt.







Så här fint blev jag själv fönad en gång på salongen.


Kommentarer
Postat av: delinda

duktiga du =)

2010-01-22 @ 22:19:35
URL: http://www.delinda.se
Postat av: Skönhetsbloggen!

Vackert hår! :D

2010-01-22 @ 23:27:06
URL: http://sockervadd.blogg.se/
Postat av: Sabina

supersnyggt :D

2010-01-23 @ 16:07:33
URL: http://missmalmberg.blogspot.com
Postat av: Maja

Hej. Jag har en fråga. Kan man få håret ljusblont om man har mellanblont hår utan att bleka det? Typ kanske med någon ljusfärgning? Vilken ska man då använda, nummer och märke?

2010-01-23 @ 18:16:40
Postat av: Maja

Hej. Jag har en fråga. Kan man få håret ljusblont om man har mellanblont hår utan att bleka det? Typ kanske med någon ljusfärgning? Vilken ska man då använda, nummer och märke?

2010-01-23 @ 18:32:37
Postat av: Tindra

Maja: ja man kan ljusfärga håret, wella har olika ljusfärgningar inom Koleston Perfect samt Sunlights (för lite softare resultat). Nummer/nyans är svårt att säga om man inte sett hårets utgångsläge. Men det är alltid bra att gardera sig med lite kallare nyanser.

2010-01-31 @ 23:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0