Vänner är bästa övningsdockorna

Att ha familj och vänner som ställer upp på färg, klipp och styling är ovärderligt när man är frisörstudent.
Egentligen övar jag för lite, man kan aldrig lära sig nog! Tyvärr räcker inte alltid tiden till, så jag brukar passa på och locka vänner till skolans salong eller ta dem till praktiksalongen för föning och enklare upptåg.
Kära syster har fått vara provdocka inför olika event hon ska kila på, vilket jag är tacksam för. Hon delar mitt intresse för hår, vilket är toppen.
Nu är ett stort fokus att bli grym på att föna. Det intresset väcktes när jag började praktisera på en salong där killarna är fullkomligt överlägsna på föning. Så otroligt snyggt att jag tänkte: det där ska jag fasiken lära mig!
Och visst har jag gjort framsteg, jämfört med tidigare. Övning ger färdighet!


Kajsa är en tjej jag brukar ta till praktiksalongen för föning. Hon har underbart hår!


Vackra Ivana har också fått ställa upp. Underbart hår..verkligen!


Söta Sara fixar sitt röda hos mig i skolan


Syster Delinda har gått från svarthårig till detta hos mig


..men fick också ställa upp som övningsdocka när hon skulle på partaj.

Kommentarer
Postat av: Sabina

jättefint =)

2010-02-03 @ 22:57:27
URL: http://missmalmberg.blogspot.com
Postat av: Malin

Hejsan!

Läser din systers blogg och har på det viset upptäckt din blogg. Du är verkligen en duktig frisör och föningarna är fantastiska. Gillar särskilt Ivanas fantastiska hår, är det extensions eller? Vad är det för färg på håret och vilka produkter har du använt? Mvh Malin

2010-02-09 @ 13:59:35
Postat av: Tindra

Malin - men va snällt av dig :)tack.

Ivanas hår är helt naturligt. Hon har så där långt, tjockt, ja you name it. Hennes hår är mörkbrunt näst intill svart. Hon har inte färgat det hos mig. Blixten lurar också lite. Jag använde produkter ur Kerastase's Oleo Relax serie på Ivana, för att lugna lite frizzigt, grovt hår.

2010-02-17 @ 20:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0