Hairdo by Jessica Simpson - not impressed

Iallafall av bilderna att döma. När man kikar på produktbilderna på Nelly.com med stylad modell ser det helt ok ut, men tar man sig en titt på Jessica Simpson's egna produktbilder ser håret rätt plastigt och...barbie-aktigt ut. Inte snyggt, och inte skulle jag lägga 995 kronor på det om det ser ut som den bilden visar.

Hairdo by Jessica Simpson beskrivs så här:
Nu kan alla kvinnor lätt och problemfritt byta längd och/eller addera volym till sin frisyr med hjälp av Hairdo från Jessica Simpson och Ken Paves. Håret är av bästa syntetmaterial som ser ut och känns precis som äkta hår. Med JessicaSimpson Clip In 58cm får du med kort hår långt och fint lockigt hår och du med långt mer volym och tjocklek. Hair do är konstruerad som ett stort stycke med flera clips i för att skapa en lätt, moderiktig stil utan att behöva krångla med flera delar. Håret är lätt att fästa och tar bara några minuter att sätta på och av.

Självklart kan vissa syntetiska hårdelar vara helt superba, många peruker består till exempel av syntet. Men det är just dessa  jag visar här som jag är tveksam till. Skulle vara spännande att se dem på riktigt. Men en star som Jessica borde ha koll på hur hennes egna produktbilder för håret ser ut. Det är ju verkligen en tydlig skillnad mellan hennes egna och syntethåret.


Då skulle jag hellre gå in på tex Taj Mahal och köpa ett hårträns av äkta hår för ungefär hälften av detta pris och sy egna clip ons. :)

För gör man en hårförlängning är väl detta resultaten man siktar efter







Jag har sökt vidare efter röda extensions (antingen hårträns eller clip-ons) och hittills bara hittat EN sida som erbjuder en röd färg, en kopparnyans. Jakten fortsätter!

Ni som läst min blogg tidigare vet att jag tycker det är roligt att lägga upp bilder på fula extensions, denna nedan är ett praktexemplar. Herregud!


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!

Jag undrar om du vill berätta vart du hittade den röda nyansen på hårförlängning? Jag tänkte göra en hårförlängning och har kopparrött hår, och jag håller med: det är jättesvårt att hitta det! Kram Maria

2010-04-08 @ 23:26:18
Postat av: TINDRA

MARIA- jag hittade den av en slump på ELMIA frisörmässan i Jönköping. Har letat i typ varenda webbshop, i löshårsbutiker osv utan resultat. det är supersvårt. Men du kan ju annars köpa en nyans som är lite röd/kopprig och sedan tona/färga den? ska du göra hårförlängning med clip ons eller med keratin vax? För när det gäller keratinvax brukar det inte vara några problem att hitta färg på slingorna. Lycka till!!

2010-04-11 @ 22:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0