Dust it vs. Kc Professional 4R Hairpowder

Jag har skrivit om dem båda, Dust It och Hairpowder. De har liknande funktioner men skiljer sig på det sätt att Hairpowder är puder i  sprayform, och Dust It är i pulverform. Båda ger bra volym och styling. Vilken produkt är då bäst, enligt mig? Jag använder dem båda tillsammans med volymtång, tex Volumaster, eller enbart med touperingskam.

KC Professional 4R Hairpowder
++ Doft (doftar väldigt gott och fräscht)
+ Lätt att applicera, genom att du sprayar på pudret.
++ Ger bra stadga. Dock krävs det rätt mycket för att produkten ska palla hålla upp mitt tunga hår.

Dust It
++++ Ger otroligt bra stadga. Har frisyren lagt sig är det bara att gnugga lite i hårbotten så är volymen tillbaka där den ska vara!
+ Liten, behändig (och söt) burk som är lätt att ta med sig.
+ Man behöver inte tvätta håret på flera dar! (ibland har man faktiskt inte tid)
- det tar ett tag att få in rätt appliceringsteknik, i början var det lätt att pudra ut en hel hög med pulver på hjässan, voila så ser man ut som spöket Laban :-)
+++++ Priset, för guds skull, priset!


När det gäller mitt tunga, tjocka hår är det faktiskt Dust It som klarar jobbet bäst. Men Hairpowder är ett bra alternativ.


Kommentarer
Postat av: LaLizita

Ooh, vad bra att jag redan använder det bästa då! Dust it :)



Sv. Ja daten ska bli väldigt spännande! ;) Då får vi också ta o ses! :)



Kram

2010-08-14 @ 16:41:36
URL: http://lalizita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0