MISIA REPAIR MASK

Mitt hår är nu lite känsligt efter färgningen i helgen och jag behöver därför boosta det med bra produkter såsom schampo/balsam och välgörande inpackningar.
En bra mask jag blivit förtjust i är Bio Energetic Repair Mask från MiSia, en hårmask för skadat hår som förbättrar hårets inre struktur samt återställer spänsten och återfuktar håret medan den ökar hårets egen skyddsbarriär. Håret skall bli mer starkt och elastiskt och den skyddade hinnan som bildas skyddar håret mot olika kemiska behandlingar.
Efter du tvättat håret, ta en klick av masken  i handflatan och massera in den från hårbotten till toppar, låt verka 10-15 minuter. För bästa resultat ska man använda het ånga eller bastu, alternativt en het handduk som viras runt håret. Jag körde helt "vanligt", dvs jag applicerade masken och virade en handdukt runt huvudet och lät den verka i en kvart. Håret blev mjukt och följsamt, det är en mask som gör susen när håret känns lite trött, torrt och preparerat.


Pris ca 290:-/st. Masken hittar du här


Nyfärgat hår behöver vård!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej!

Ser att du använder dig mycket av color touch när du färgar håret? Så jag undrar och hoppas på att du kan hjälpa mig! Jag fick med av frisörskan en förpackning av color touch 6/77 och när jag tittar på internet är 6/0 en mörkblond färg? Och både färgerna ligger ju på samma färgskala... Betyder det att 6/77 är bara en mörkblond färg? Jag vill ju egentligen ha en ljus/mellanbrun färg inte mörkblond...

Skulle verkligen uppskatta din hjälp! Bra blogg du har förresten!



Mvh

Jessica

2010-04-21 @ 18:42:49
Postat av: TINDRA

Jessica - 6/77 kan översättas så här: 6:an står för ljushetsläget, och en 6:a är ljushetsläge mörkblond. 7:orna står för nyans, och 7 betyder brun. Det är alltså en mörkblond med lite varmare, brunare nyans/ton. Sen är det så att det allmänheten upplever som ljusbrun är tex i frisörvärlden färgskala mörkblond. Så om du önskat en ljus/mellan brun färg så tror jag 6/77 blir jättebra att börja med, du kommer uppleva den som brun. Om du såg min bild i detta inlägg så är jag färgad med en 7/71:a, (7=mellanblond, med nyans /71=brun, ask.) vilket är LJUSARE än en 6:a. Och många kan tycka att jag är brunhårig :) hoppas du fattar nåt av min förvirrade förklaring :)) lycka till!!

2010-04-21 @ 19:52:04
Postat av: Jessica

Yes! Tack så mycket för hjälpen!



Mvh

Jessica

2010-04-21 @ 21:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0