Inspiration: Lockar

Lockar är något jag älskar, det är så snyggt och kan rädda en hel frisyr. Man kan variera dem i oändlighet, alltifrån små, krusiga till svallande vågor. Min favorit är nog när jag lockar håret med en medelstor/stor locktång alternativt plattång, sprayar och låter det vila en stund, sedan kammar jag ut lockarna lite med fingrarna eller med en svinborste. Då blir resultatet lite som bild nr 1 här nedan. Avsluta med glansspray. Den här stilen syns mycket nu, håret ska nästan se ofixat ut.
Vill man ha mindre och mer definierade lockar är en liten/medel locktång bra, använd produkter som ger stadga och låt bli att kamma i lockarna. Lätt som en plätt.
Är du ute efter ett stort burr, använd dig av en liten/medel locktång, mycket produkter och toupera håret och lockarna ordentligt med touperings- eller pinnkam. Fixera med spray samt någon glansprodukt. Viktigt vid sådana frisyrer är att man ska inte vara rädd att toupera, hellre för mycket än för lite.






Stort lockigt och touperat svall.




Bilder: Schwarzkopf Looks for you 2010

Kommentarer
Postat av: Elle

Hej! Vilken fin blogg! Tänkte passa på att fråga om det på egen hand går att få bort koppriga nyanser i ett slingat hår? Vill ha vita och askiga/cendre färger men fick för ett par frisörbesök sedan mina slingor varvade med tunna slingor i en mer kopprigt brun nyans som inte alls klär mig.. Har varit hos frisören flera ggr sedan dess men det verkar omöjligt att få bort! Silvershampo verkar bara ta nämnvärt på de ljusare partierna, fortfarande guldiga och röda pigment kvar. Kan man göra en nyansering eller dylikt och ändå behålla ljushetsgraden? Tacksam för svar! Nu har jag nämligen inte råd med fler frisörbesök på ett tag. :-)

2010-04-26 @ 19:49:19
Postat av: victoria

Hur får man sådana fina och perfekta lockar?

Själv har jag extremt lockigt hår och att göra så att dem lyfts upp så det hade varit en dröm. Sjukt vackert hår påå bilderna!

Måste även till läga utan för ramarna, härlig blogg. :)

2010-05-09 @ 17:03:55
URL: http://viictoriajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0