Grymma killar!

Jag spenderade en del av min praktik på salong F&M i sthlm som drivs av Matthias och Fredrik, två kreativa frisörer som verkligen brinner för yrket. Tillsammans med ett gäng andra frisörer står salong F&M för mycket hög kvalitét och är platsen för dig om du som kund är ute efter "det lilla extra".
Många eftermiddagar efter skolan har jag stått och iakttagit dem med kunder och fått massor av inspiration, tips och en känsla av vad det är för typ av frisör jag vill bli. Dessa killar jobbar på ett sätt som tilltalar mig, förutom ett fantastiskt hantverk är det mycket fokus på kunden, att komma dit är en liten lyxupplevelse. Det är Fredrik och Matthias jag har att tacka för att jag lyckats lära mig föna och styla hår snyggt. Det är dem jag har att tacka för att jag hittat den väg jag vill gå inom frisöryrket, min egna lilla "nisch". De är de enda som lyckats klippa min pojkväns bångstyriga hår snyggt och föna mitt ännu mer bångstyriga, frizziga hår till Hollywoodsvallet alla tjejer drömmer om.
En grym salong helt enkelt, driven av två grymma killar!


Fredrik och Matthias

Kommentarer
Postat av: Begonia

sv: haha ja det är verkligen så! :D Min absoluta favoritfrisyr var "blomman" som Marta klippte på mig. Men hon är inte i stockholm så ofta längre. Man får hoppas på att hon vill klippa en snart igen, haha! :D



Jag kan tänka mig det! De är alla så roliga och snälla. Hur länge har du assisterat på Wella? :)

2010-04-12 @ 19:58:16
URL: http://begonias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0