Mina favoriter från Wella

I och med att skolan jag går i är en Wellaskola har jag fått möjligheten att prova på mycket ur Wellas sortiment, både på mig själv och på kunderna vi har i skolan.
Så idag har jag samlat mina wella favoriter här på bloggen, detta är produkter jag använder dagligen.

Wella Lifetex- Extra Rich Schampo & Balsam
Jag använder schampo och balsam ur Wellas lifetex serie, och valet för mig är då Rich Repair schampo och balsam. De är skapade för att tränga djupt in i skadat hår och återuppbygga det innifrån. Det speciellt utvecklade näringskomplexet, vitamin E och mandelextrakt ger naturligt vackert och friskt hår.


Wella High Hair - Leave it Long
Den här produkten applicerar jag i handdukstorkat hår innan jag fönar det. Den ultralätta forumula ger håret en
naturligt välvårdad look med lätt stadga, och gör det blankt och följsamt.
Inget friss här inte!
Fönar jag det riktigt noga och fint med denna produkt så håller sig håret och frisyren snygg i flera dagar.


Wella Lifetex Extra Rich - Hair Ends Elixir
Eftersom mitt hår varit med om en hel del så använder jag mig av den här kuren för skadat hår, oftast fördelar jag några droppar i toppar och längder när jag fönat och stylat klart mitt hår. Elixir förnyar och stänger skadade hårstrån och toppar samt förebygger ytterligare skador.


Wella SP - Lumino Deep Reflect
Suverän glansspray!




Wella High Hair Gloss Serum
Den här glanssprayen använder jag ofta, som finish när jag stylat håret.
Gloss Serum ger en intensiv glans till färgat hår och ska ha en utslätande effekt.
Sprayas i torrt hår.


Wella Color Fresh toning - 7/43 Warm Satin Copper
Min räddare i nöden nu när jag blivit rödhårig. Eftersom mitt blekta, porösa hår bara vill släppa den röda färgen så använder jag Color Fresh lätt toning för att underhålla färgen. Den här är jättebra för du kan både tona håret med den eller tvätta håret med den för att bibehålla din färg. Color Fresh har även en silver serie som är räddaren i nöden för dig som blivit för gul vid en blekning etc.





Kommentarer
Postat av: Candra

Hejsan! Googlade lite om color fresh och fick upp din blogg, det är nämligen så att jag idag köpte en tub och har inte en aning om hur den används? (Jag ska alltså tona mitt röda hår med 6/45) På frisörsalongen sa det att jag skulle blanda det med mitt eget schampo men det står det inte i beskrivningen? haha, har du en aning får du gärna mejla mig :) Kram

2009-10-27 @ 19:10:36
URL: http://cmkck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0