Vågar du rött?

Varje säsong har sin hårfärg. Sommartid vill vi ha beachblonda, slingade & ljusa svall medans vintertid lockas vi av mörkare, mustigare toner, och till hösten vill många matcha naturens sprakande färger med en riktigt intensivt röd ton.
Rött hår är ursnyggt. Alltifrån ljusare koppartoner till djupröda toner. Rött syns mer och mer i kändisvärlden, vem har tex undgått modellen Coco Rocha? När hon gjorde valet att bli rödluva fick hennes karriär en riktig skjuts.
Andra rödhättor som Marcia Cross, Isla Fischer, Kate Walsh, Evan Rachel Wood och Julianne Moore har visat att rött är en färg att räkna med.
Jag har inte vågat ta steget än. Men vem vet...


Ursnygga Coco Rocha


Coco Rocha


Julianne Moore


Allas vår Marcia "Bree"  Cross


Snygga Kate Walsh som liksom Coco Rocha inte är en naturlig rödtopp.

Kommentarer
Postat av: Sofia [gaspedal.blogg.se]

så snyggt!

2009-08-04 @ 01:56:11
URL: http://gaspedal.blogg.se/
Postat av: Josefina

Skulle aldrig våga, hihi =)

2009-08-04 @ 13:36:00
URL: http://josefiiina.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Mami till Neville

Åh, jag vill bli en rödtott :) Har varit allt som går, från platinablond till korpsvart, har även varit rödtott en gång i tiden, men får inte till det längre eftersom jag har för mörkt hår.



Blev mamma för två månader sedan så har inte möjlighet att sitta hos frisören... Finns det någon minsta möjlighet att kämpa på hemma UTAN att håret förstörs, eller får jag snällt vänta till jag kan ta mig tid hos frissan?



Är väldigt tacksam för svar :)

2009-11-19 @ 16:01:41
URL: http://alexiiaa.blogg.se/
Postat av: PhotoMujkic

åh. Jag färgade rött för något tag sedan. Var sugen på att testa annat. Men nu är jag vanligt brunhårig igen. Ska ta och färga brunt igen. Någon gosig varmbrun tror jag. Svårt det där. Men hittar nog. :-)



Svårt med hår också. Jag har lockigt hår, men gillar det inte. För det blir så jobbigt, speciellt när jag inte vet hur jag ska ha luggen. Och att arbeta med rundborste osv kan jag inte. Tycker det är så svårt. Så jag förstör helt enkelt håret genom att jag plattar det jämt. :(



Förövrigt. Mysig blogg! :-)

2009-12-20 @ 15:50:48
URL: http://mujkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0