Fixa en snygg hårstyling utan proffshjälp!

Nu på sommaren tycker jag det är skönast att ha håret i en knut på huvudet eller fläta det stramt, jag har så tjockt hår så det blir bara jobbigt att ha det nedsläppt i värmen. :)
Men när jag väl har det utsläppt, vill jag gärna fixa det lite. Det finns så många roliga, snabba och enkla sätt att styla håret på till vardags!


Här har jag först applicerat en spray som ger lockar stadga, sedan lockat håret med den största modellen av locktänger.
När man är nylockad ser man ut som en docka med stora korkskruvslockar, á la Nelly i "Lilla huset på prärien".
Inte så vackert. Så jag separerar och "drar" i lockarna med hjälp av fingrarna och fixerar sedan med spray, "Magic Finish" från Goldwell är en suverän spray som både doftar himmelskt, ger stadga och rikligt med glans.


Här är håret lockat med plattång, separera lockarna med fingrarna och spraya.
Snabbt och enkelt!


En klassisk föning kan heller inte bli fel. Arbeta igenom håret med en rundborste, rikta fönen nedåt så den stänger hårets fjällskikt istället för att "rugga upp" dem. Fönar man rätt blir det blankt och snyggt. Dessa tre frisyrer är rätt lika men gjorda med väldigt olika verktyg.



Inbakad fläta. Jag håller på att lära mig fläta, på youtube
finns massvis med bra instruktionsvideor on how to braid.
Ut och kika, vet jag!


Eller, släng i lite löshår! Clip on´s går både snabbt o enkelt att sätta i!



Kommentarer
Postat av: Milla

hej! jättefin blond nyans på håret! alla bilderna va fina. hur ska jag säga till frisören för att få sådana färger? =)

2009-08-14 @ 14:47:06
Postat av: TINDRA

Milla:

Jag gick från svarthårig till ljus, så vi har gjort folieslingor med blekning var tredje månad under ett år, så det bara blev så :)

Men säg att du vill ha en varm, blond nyans med lite honungs/guldtoner, eller nåt. Eller visa ett foto från nån tidning så de får en uppfattning om vad du önskar. :)

2009-08-14 @ 16:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0